پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مراسم ارتحال امام خمینی در بیرجند

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با تاکید بر این که امام معدن آرامش در عین اقدامات انقلابی بود، گفت: جای یک دوره کامل امام خمینی(ره) شناسی در حوزه های علمیه خالی است که باید این دوره برای طلاب برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در بیرجند، حجت الاسلام محسن مشرفی، شب گذشته در مراسم سالگرد ارتحال ملکوتی امام خمینی(ره) در مدرسه علمیه سفیران هدایت بیرجند با اشاره به برخی ویژگی های امام خمینی(ره) از دیدگاه دانشمندان خارجی، گفت: امام در به ثمر نشاندن انقلاب ثابت کرد، که اگر از دین به درستی استفاده شود عنصری خوب برای برانگیخن ملت ها است.

وی با اشاره به اینکه حرکت امام(ره) الگویی برای جنبش های اسلامی در جهان شده است، گفت: امام عزت ملی را بر پایه و اساس اسلام ناب محمدی به ایران اسلامی برگرداند و ثابت کردند که مستضعفین می توانند بر مستکبرین پیروز شوند و باید در مقابل استکبار جهانی ایستاد و به پیروزی هم رسید.

مدیر حوزه علمیه خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امام مردم را به میدان آورد و بین آنها وحدتی مثال زدنی ایجاد کرد، افزود: حفاظت از انقلاب و اسلام بعد از پیروزی را از دیگر کارهای بزرگ امام راحل بود، چرا که در بسیاری از کشورها بعد از پیروزی انقلاب ها، افرادی در حکومت روی کار آمدند که وابسته به غرب بودند و مسیر انقلابشان منحرف شد.

حجت الاسلام مشرفی با بیان اینکه امام نفی جدایی دین از سیاست را ثابت کرد، گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی توانست با نفس مسیحایی خود جوانان را به صحنه آورده و روح اسلام را در کالبد آنان بدمد.

وی با بیان اینکه امام قلب میلیون ها مسلمان و غیر مسلمان را تسخیر کرد، گفت: امام معدن آرامش در عین اقدامات انقلابی بود و این نشان از نفوذ تفکر اسلامی در جهان است.

مدیر حوزه های علمیه خراسان جنوبی در پایان خاطرنشان کرد: جای یک دوره کامل امام خمینی(ره) شناسی در حوزه های علمیه خالی است که باید این دوره برای طلاب برگزار شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha