جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عباس

مدیر حوزه علمیه قزوین، حرکت در مسیر ولایت فقیه را ویژگی بارز حوزه انقلابی خواند و گفت: حوزه باید انقلابی باشد تا بتواند از انقلاب صیانت کرده و چهره اصلی اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان نشان دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین ، حجت الاسلام والمسلمین علی عباسی، امروز در دیدار با دست اندرکاران ستاد حوزه انقلابی که در مدیریت حوزه علمیه قزوین انجام شد به انقلابی بودن و انقلابی ماندن حوزه های علمیه اشاره کرد و گفت: پدید آورنده انقلاب اسلامی روحانیت بوده و این قشر باید نگهبان این دستاورد ارزشمند باشد.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که همواره باید در مسیر ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب که از آموزه‌های دینی نشأت گرفته است، گام برداریم تا از نقشه‌های پلید دشمن در امان باشیم، افزود: حوزه و دانشگاه  باید انقلابی باشند تا بتوانند از انقلاب صیانت کرده و چهره اصلی اسلام ناب محمدی(ص) را به جهانیان نشان دهند.

وی، حرکت در مسیر ولایت فقیه را ویژگی بارز حوزه انقلابی خواند و ادامه داد: روحانیون در میان مردم جایگاه والایی دارند و از منبرها به عنوان تریبون‌هایی تاثیرگذار در سطح جامعه استفاده می‌کنند، به همین علت  روش فکری، اعتقادی و رفتاری آنها به صورت مستقیم بر اقشار مختلف جامعه تاثیرگذار است.

مدیر حوزه علمیه قزوین با انتقاد از هجمه‌ای که امروز علیه چهره نورانی پیامبر(ص) از سوی دشمنان اسلام وجود دارد، بیان کرد: گروه‌هایی مانند داعش با انجام کارهای خشونت بار ادعای پیروی پیامبر(ع) را دارند و در عمل زمینه ساز تخریب اسلام شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ظلم ستیزی از ویژگی‌های اصلی سیره حکومتی پیامبر(ص) بود، ابراز داشت: ایشان در راه مبارزه با کفار و منافقان همیشه سرسخت بودند و این درس را به همه مسلمانان آزاده جهان داده اند که در مقابل استکبار سر تسلیم فرود نیاورند.

حجت الاسلام والمسلمین عباسی تصریح کرد: تلاش برای ترویج و گسترش تقوی و پرهیزکاری در جامعه و زنده نگه داشتن اسلام واقعی و معرفی آن به دنیا باید همواره مد نظرروحانیون و طلاب حوزه های علمیه باشد.

انتهای پیام

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha