چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری ـ مسئول مرکز ارتباطات و حوزه های علمیه

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: جمهوری اسلامی، امروز نه تنها در عرصه بین الملل از تاثیرگذاری به تعیین کنندگی رسیده؛ بلکه در عرصه تمدنی نیز تعیین کننده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید مفید حسینی کوهساری امروز در جمع مدیران و کارکنان مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، با اشاره به شرایط عرصه بین الملل و نگاه جهان به انقلاب اسلامی و نقش آن در دنیای امروز اظهارداشت: یکی از اولویت های امروز حوزه و حوزویان شناخت زمان است.

وی با اشاره به پیروزی های جبهه مقاومت در سوریه و عراق گفت: ما امروز وارد جهان پساداعش می شویم، چرا که همه عالم با مجهزترین سلاح ها در سوریه و عراق علیه جبهه مقاومت بسیج شدند و تا مرزهای ایران پیش آمدند، اما جوانان مقاومت با اقتدار در برابر آنان ایستادند.

تشکیل بسیج عراق، معجزه الهی است

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با اشاره به تشکیل بسیج مردمی(حشد الشعبی) در عراق گفت:‌ این که در کشوری با وجود پایگاه های نظامی آمریکا، بسیج مردمی شکل بگیرد و در پارلمان آن کشور به رسمیت شناخته شود، معجزه الهی است.

وی بیان داشت: تمام قدرت های جهان جمع شدند تا انقلاب اسلامی را به زمین بزنند، ولی با رهبری شایسته و داهیانه بنیانگذار جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری و مجاهدت و نقش تاریخی ملت ایران، انقلاب به جایی رسیده که مدیر شرق شناسی یکی از دانشگاه های مهم آلمان اعتراف می کند که امروز تنها ایران و آمریکا هستند که گفتمان تولید می کنند و سایر کشورها و مراکز علمی آنها به بن بست معرفتی رسیده اند و میان این دو، غلبه با گفتمانی است که از سوی جمهوری اسلامی تولید می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری خاطرنشان کرد: به اذعان دانشمندان کشورهای مختلف، ایران مقتدر ترین کشور در دنیا است و بسیاری از اندیشمندان می گویند که در مذاکرات هسته ای شش کشور دنیا مجبور به مذاکره با ایران شدند، اما کشورهایی هستند که برای حیاتی ترین مسائلشان اجازه پیدا نمی کنند با یکی از آنها، حتی  نیم ساعت گفت و گو کنند.

تاثیرگذاری و نقش تعیین کننده جمهوری اسلامی در منطقه و جهان

وی با بیان این که تاثیر گذاری جمهوری اسلامی تنها در منطقه نیست، بلکه به راحتی می تواند در کل دنیا اثرگذار و تعیین کننده باشد، گفت: سنای آمریکا اعتراف کرد که نفوذ ایران از منطقه گذشته و در دنیا تاثیر گذار است، بنابراین بودجه هایی که برای مقابله با جمهوری اسلامی تصویب می کنند به چندین میلیارد دلار می رسد.

نماینده سابق جامعة المصطفی در کشور اندونزی، گفت: جمهوری اسلامی، امروز نه تنها در عرصه بین الملل تعیین کننده است؛ بلکه در عرصه تمدنی نیز تعیین کننده است و می تواند برای 7میلیارد انسان کنونی و آینده سرنوشت ساز باشد.

وی با بیان این که انقلاب اسلامی ما را به آرزوهایمان نزدیک کرده، بیان داشت: در یک دوره ای، علما و حوزویان آرزو داشتند بتوانند مسجد محله ای را در اختیار داشته باشد و آزادانه حرف دین را بزنند، اما امروز عالم را در اختیار دارند و بسترهای مختلفی برای تبلیغ دین در عرصه بین الملل فراهم شده است.

محور حرکت تمدنی در دنیای اسلام، ایران است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری گفت: دنیای اسلام در مسیر حرکت تمدنی خودش قرار گرفته که محور آن نظام جمهوری اسلامی است و حوزه علمیه خاستگاه، سرمنشاء و مرجع معرفتی و فکری این نظام است و بلکه راهبر این جریان عظیم تاریخی در عرصه بین الملل است و مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه می تواند این حرکت و ظرفیت بین المللی را که بخشی از آن فعلیت یافته راهبری و پشتیبانی کند.

حوزه انقلابی، حوزه جریان ساز و تمدن ساز است

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به حوزه انقلابی افزود: در حفظ حوزه انقلابی، نباید تنها به موضع گیری های سیاسی بسنده شود، منظور مقام معظم رهبری از حوزه انقلابی علاوه بر موضع سیاسی، حوزه ای است که باید جریان ساز، تمدن ساز و گفتمان ساز باشد و این گفتمان را ما ایجاد کرده ایم و فضای بین الملل از ما توقع و  انتظار دارد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه با بیان این که حوزه علمیه، با انقلاب اسلامی ارتباط وثیق دارد، گفت: نهاد روحانیت شیعه و علما با این عقبه فکری، خاستگاه انقلاب است و امروز جایگاه جمهوری اسلامی به جایی رسیده که کشورهای دیگر از ما درخواست دارند، اسناد بالا دستی  نظام را در اختیار آنان قرار داده و به عنوان الگو از آن در اداره کشور خود استفاده کنند.

وی با اشاره به ماموریت های مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه های علمیه، گفت: اگر در حوزه تحول ایجاد شود و به جایگاه اصلی خود برسد و  بخواهد تمدن اسلامی را مدیریت کند، همه بخش های آن باید حرکت کنند، اما برخی بخش ها باید پیشران در این عرصه باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی کوهساری تصریح کرد: مرکز ارتباطات و بین الملل به دلیل سه ماموریت بین الملل، ارتباطات، اطلاع رسانی و رسانه ای،  پیشران حوزه های علمیه برای تحول عمیق است.

وی بیان داشت: مرکز ارتباطات و بین الملل حوزه باید در یک افق پنج ساله، برنامه حوزه، جهت ارتباط و انجام تفاهمنامه با همه نهاد های نظام را مشخص کند.

مدیر مسئول هفته نامه افق حوزه و خبرگزاری حوزه با بیان این که اگر رسانه ما نقش خودش را خوب ایفا کند، همه بخش های حوزه را فعال خواهد کرد، گفت: باید فعالیت رسانه ای بین طلاب به گونه ای باشد که افق نگاه طلاب محدود به شهر و منطقه خودمان نباشد، بلکه باید افق جهانی را در نظر بگیریم و همین روحیه را در حوزه تقویت کنیم که در این صورت، انگیزه ها برای فعالیت علمی در حوزه چندبرابر خواهد شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha