جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

حوزه/ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی، از ثبت‌نام علاقه‌مندان برای حضور در طرح «وقف مصحف قرآن کریم» هم‌زمان با ماه مبارک رمضان ماه بهار قرآن در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سید نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از اجرای طرح ملی وقف قرآن کریم خبر داد و اظهار داشت: این طرح همزمان با سراسر کشور در این استان با هدف تأمین قرآن‌های موردنیاز حسینیه‌ها، مساجد، بقاع متبرکه و آستان امامزادگان آغاز شده است.

وی افزود: علاقه‌مندان با تکمیل سند وقف نامه در ابتدای این کتاب آسمانی شریف، طبق نیت دلخواه و موردنظر خود وقف در حسینیه، امامزاده، نمازخانه، اداره و بیمارستان شهر یا منطقه خود کنند.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد ادامه داد: عموم مردم و خیران نیک‌اندیش می‌توانند با شرکت در این طرح و خریداری یک جلد قرآن کریم با هدیه ۷۰ هزار ریال نام خود را به‌عنوان واقف ثبت کنند.

وی با بیان اینکه این طرح برای نخستین بار به‌صورت سراسری در کل کشور اجرا می‌شود، گفت: عموم  مردم، واقفان و علاقه‌مندان می‌توانند با واریز هدیه هر جلد قرآن کریم به تعداد دلخواه شماره‌حساب 128 و یا شماره واریز 94040001329 نزد بانک ملی و کارت‌خوان‌های صندوق قرض‌الحسنه راسخون و ارائه فیش واریزی به ادارات اوقاف و امور خیریه این مصحف شریف را دریافت کنند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی اظهار داشت: در تبلیغ و ترویج  طرح وقف مصحف شریف روحانیون، مبلغان، خیران و یاوران وقف با ادارات اوقاف استان همکاری دارند .

وی یادآور شد: هزینه‌ای که صرف خرید این هدیه آسمانی می‌شود در راستای ترویج امور قرآنی یعنی نشر و چاپ قرآن کریم و بسترسازی در راستای تسهیل امور وقف و ایجاد مشارکت همگانی هزینه می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سید نژاد با بیان اینکه قرآن کتاب نور و انسان‌سازی است، گفت: سازمان اوقاف در ایام ماه مبارک به دنبال تبدیل سبک زندگی مردم به سبک زندگی قرآنی و دینی با استفاده از مفاهیم و آموزه‌های حیات‌بخش قرآن  است.

وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون با استفاده از فضای معنوی ماه مبارک رمضان و حضور روحانیون و مبلغان در تلاش هستیم تا فرهنگ وقف قرآن کریم را در سطح استان نهادینه کنیم.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha