جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
طلاب

حوزه/ طلاب باید از تمام فرصت‌ها برای اندوختن علم و دانش بهره ببرند چرا که در آینده فرصت زیادی برای فراگیری علم مقدور نبوده و دیگر امکان زیادی برای تحصیل علم وجود ندارد.

حجت‌الاسلام نعمتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: اگر طلاب بخواهند به موفقیت‌ها و فتح قله‌های بلند علمی نائل شوند، باید همچون علمای بزرگ حوزه‌های علمیه دائماً در حال فراگیری علم و دانش باشند.

وی با بیان اینکه یکی از روش‌های مؤثر جهت بررسی اینکه دانش‌پژوهان یا طلاب تا چه اندازه در درس موفق بوده‌اند سنجش و ارزشیابی است، افزود: طلاب وقت خود را بیهوده هدر نداده و از فرصت‌ها به نحو احسن استفاده کنند.

حجت‌الاسلام نعمتی با اشاره به اینکه مهم‌ترین بخش ارزشیابی در نوبت آخر امتحانات سال تحصیلی است، گفت: ازاین‌ جهت که در نوبت آخر،  تمام سؤالات از طرف مرکز مدیریت خراسان رضوی طرح و برای مدارس علمیه خراسان بزرگ ارسال می‌شود؛ لذا طلاب دغدغه بیشتری برای مطالعه دارند.

وی اظهار داشت: مسئولان آموزشی مدرسه علمیه حضرت امام خمینی (ره) بجنورد نیز با توجه به این مسئله، چندین جلسه را در خصوص نحوه برگزاری امتحانات پایان سال تحصیلی حوزه برگزار کردند که ازجمله مصوبات این جلسات اختصاص مدت‌زمان 2 هفته، ویژه مطالعه عمومی برای نوبت صبح و عصر طلاب بود.

معاون آموزش مدرسه علمیه امام خمینی (ره) بجنورد تصریح کرد: با توجه به زلزله اخیری که در بجنورد رخ داد و خسارتی که به ساختمان مدرسه وارد آمد، هفته نخست این برنامه با تعطیلی اجباری مواجه شد؛ اما با حول و قوه الهی در هفته دوم این برنامه به‌صورت کامل اجرا شد و امید است که طلاب این مدرسه بتوانند در این امتحانات موفق باشند.

وی با بیان اینکه نتایج اولیه امتحانات طلاب سطح یک از ابتدای تیرماه اعلام می‌شود، گفت: همچنین مقدمات ترم تابستان نیز حدوداً از اواسط تیرماه اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام نعمتی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که طلبه‌ای در امتحانات پایان سال تحصیلی نمره قبولی کسب نکند و یا تجدید شود می‌تواند در تابستان جبران نماید.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha