پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام  علی  صغیرا

حجت الاسلام صغیرا گفت: در امر رسانه در تراز انقلاب اسلامی، بحث مهمی چون فقه رسانه مطرح است؛ همانگونه که در مباحث حدیثی برای علمای دین ما یک نوع فقه روایت و یک فقه درایت داریم، در موضوع خبر و رسانه نیز باید بحث فقه درایت خبر مدنظر باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام علی صغیرا امروز در جمع اعضای شورای مرکزی بسیج رسانه استان، ضمن اشاره به شاخصه های رسانه در تراز انقلاب اسلامی اظهار کرد: در کنار انقلاب اسلامی و چشم انداز تمدن نوین اسلامی باید رسانه در تراز انقلاب اسلامی وجود داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه رسانه در تزار انقلاب اسلامی با امپریالیسم رسانه ای غرب موجود در جهان تفاوت های ماهوی مشخصی دارد، خاطرنشان کرد: وجود اخلاق رسانه و فقه رسانه می تواند به تبیین تفاوت های ماهیتی رسانه در تراز انقلاب کمک کند.

حجت الاسلام صغیرا ابراز کرد: در امر رسانه در تراز انقلاب اسلامی، بحث مهمی چون فقه رسانه مطرح است؛ همانگونه که در مباحث حدیثی برای علمای دین ما یک نوع فقه روایت و یک فقه درایت داریم، در موضوع خبر و رسانه نیز باید بحث فقه درایت خبر مدنظر باشد.

وی عنوان کرد: امروزه بر اصحاب رسانه های انقلاب اسلامی فرض است که با فقه رسانه آشنا شده  و مفاهیم بلند  و ارزشی آن را آموخته و در صحنه عمل بکار ببندد.

عضو شورای مرکزی قشر بسیج رسانه اذعان کرد: در شرایطی که تأثیر رسانه به تعبیر رهبری از موشک و  گلوله بیشتر است  باید با اطلاع و آگاهی از فقه رسانه دست به قلم شده و در عرصه خبر قلم فرسایی کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از تفاوت های آشکار رسانه در تراز انقلاب اسلامی با امپریالیسم رسانه ای غربی این است  که در رسانه انقلاب اسلامی و بسیجی هدف هیچگاه وسیله را توجیه نمی کند.

حجت الاسلام صغیرا خطاب به خبرنگاران و مسئولان رسانه های جمعی تاکید کرد: پایبندی و اجرای مباحثی چون امانت داری، مصلحت اندیشی برای نظام و انقلاب، صداقت در گفتار، زمان شناسی برای انتشار اخبار و ... جزو شاخصه های اخلاق رسانه و فقه رسانه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha