پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/متاسفانه تصور درستی از نقطه ظهور نداریم و تصور می کنیم حاکمیت امام زمان وضعیت موجود است؛ همانگونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند، بشر امروز همان نیازهایی را دارد که ۵هزار سال پیش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام دانش دوشنبه شب در گردهمایی بسیج رسانه ای  استان قم گفت: یکی از وظایف امروز ما این است که نسبت انقلاب اسلامی با اراده خداوند را مشخص کنیم و آینده و اهداف انقلاب اسلامی که مشخص شده را تبیین کنیم.

وی افزود: ۲۲بهمن سرآغاز حکومت خداوند در جهان است ؛ حرکت انقلاب یک حرکت و مسیر شکوفا است و از این رو است که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند که ان شاءالله تا ۲۵سال آینده اسرایل وجود ندارد و این مساله باور انقلابی ما است.

استاد حوزه بیان کرد: نباید اجازه تحریف ومنحرف شدن انقلاب را بدهیم؛ چه کسی باور می کرد چند روز پس از رسول خدا(ص)، دین و پیامبرتحریف شود؛ یکی از نکاتی که باید در حرکت انقلابی خود دنبال کنیم این است که امام راحل و مقام معظم رهبری این انقلاب را در امتداد حرکت ظهور تلقی می کردند.

وی تصریح کرد: متاسفانه  تصور درستی از نقطه ظهور نداریم و تصور می کنیم حاکمیت امام زمان وضعیت موجود است؛ همانگونه که رهبر انقلاب نیز فرمودند، بشر امروز همان نیازهایی را دارد که ۵هزار سال پیش داشت.

حجت الاسلام  دانش افزود: از جمله این نیازها می توان به نیازهای اصولی انسان شامل رهایی از دست ستمگران، عدالت و آزادی اشاره کرد؛ ظهور یک امر دفعی نیست که این جمعه و جمعه بعد شاید محقق شود بلکه همه بشر باید به فهم و عقلی برسند که برای ظهور منجی دعا و اراده کنند.

این محقق حوزوی تصریح کرد:متاسفانه امروز کسی منتظر واقعی نیست تا برای انتظار و ظهور حضرت تلاش کند؛ امروز غیر از دوستان مخلص امام زمان کسی برای ظهورتلاش نمی کند.

حجت الاسلام  دانش بیان کرد: برخی با کفر به دنبال ایمان می گردند و قلب و دل آنها به دنبال منجی نیست؛ تا زمانی که کسی از این فرهنگ بیرون نیاید نمی توان به ظهور رسید.

وی تصریح کرد: انقلاب اسلامی یک حقیقت و یک باطن بزرگ با خود دارد که در مسیر ظهور است؛ اگر کسی خود را در این مسیر تعریف نکند درواقع انقلاب را نفهمیده است؛ کار انقلاب اسلامی ایجاد انتظار برای نور حقیقی است.

پژوهشگر حوزه انقلاب اسلامی بیان کرد: آنچه که انقلاب اسلامی به آن دعوت می کند در ظرف انقلاب اسلامی محقق شد؛ نور زمانی رخ می دهد که بشر انتظار حقیقت را بکشد و آن را بپذیرد ظهور کمال است و کمالی که برای رسیدن به آن باید مومن واقعی باشیم.

وی گفت: وقتی کسی برای حرکت انقلاب و امام زمان(عج) زحمت نکشید، نمی تواند خد را انقلابی و مهدوی بداند؛ بعضی افراد برای انقلاب یک کشیده هم نخورده اند؛ باید استقامت و مهدوی بودن را از خانواده های شهدایی بیاموزیم که به صبر و استقامت خود به همه ما درس دادند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha