جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
جامعة المصطفی العالمیة

حوزه/ نشست علمی- تخصصی « بررسی جریان های رادیکال دینی – تکفیری به عنوان تهدیدی برای گسترش تشیع در آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه» با حضور کارشناسان این رشته از سوی پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، پژوهشکده مطالعات منطقه ای در قم برگزاری می شود.

دبیر علمی این نشست در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» گفت: نشست علمی« بررسی جریان های رادیکال دینی –  تکفیری  به عنوان تهدیدی برای گسترش تشیع در آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه » با حضور  کارشناسان این رشته، چهارشنبه، 21 تیر ماه 1396، از ساعت 10 تا 12 صبح در  پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص) برگزاری می گردد.

وی افزود: در این نشست علمی- تخصصی،  دکتر حسن بهشتی پور و دکتر فرزاد رمضانی بونش به ارائه مباحث خود پیرامون « بررسی وضعیت شیعیان و مسلمانان در آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه »، « جریان شناسی گروه های تکفیری و افراط گرای دینی در منطقه » و « راهکارهای لازم برای افزایش نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران » خواهند پرداخت.

دکتر مرتضی اشرافی بیان داشت: نشست حاضر درصدد است تا با رویکردی راهبردی، وضعیت شیعیان  و مسلمانان آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه را بررسی نموده و درادامه، پژوهشگران و علاقمندان حاضر در نشست علمی – تخصصی« بررسی جریان های رادیکال دینی –  تکفیری  به عنوان تهدیدی برای گسترش تشیع در آسیای مرکزی، قفقاز و روسیه»، با بیان سوالات خود از کارشناسان دعوت شده، به یک جمع بندی مفید و مختصری در این خصوص برسیم.

دبیر علمی این نشست ادامه داد: در روز برگزاری نشست علمی، کتاب آماده شده به همین منظور و در راستای موضوع بحث نشست  به حاضران اهداء می گردد.

یادآور می‌شود، شرکت در این نشست برای عموم برادران و خواهران آزاد می باشد و علاقمندان می‌توانند جهت شرکت در این نشست در روز چهارشنبه، 21 تیر ماه 1396، از ساعت 10 تا 12 صبح ، به پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، واقع در بلوار امین، روبروی سالاریه، مجتمع امین، بلوک 3 ، پژوهشگاه بین المللی المصطفی(ص)، طبقه سوم، مراجعه نمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha