یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
امتحان شفاهی

حوزه/ مسئول برگزاري امتحانات خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان از شرکت روزانه بیش از ۱۴۰ نفر در امتحانات شفاهی این مقطع تحصیلی در مدرسه علمیه عالی نواب مشهد خبر داد.

حجت الاسلام کندری، در حاشیه امتحانات شفاهی خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان در مدرسه علمیه عالی نواب در گفتگو با خبرگزاری حوزه در مشهد گفت: با توجه به بر نامه ریزی های انجام شده هر روز حدود 90 نفر در نوبت صبح و حدود 60 نفر در نوبت بعد از ظهر در این امتحانات شرکت می کنند.

مسئول برگزاري امتحانات خارج فقه و اصول حوزه علمیه خراسان خاطر نشان کرد: امسال تعداد 1560 نفر در امتحان های شفاهی مقطع خارج فقه و اصول ثبت نام کرده اند که از 17 تیر به مدت 13 روز بر اساس نوبت بندی اعلام شده امتحان شفاهی گرفته خواهد شد.

وی با بیان این‌که 38 تن از اساتید دروس خارج حوزه علمیه خراسان در ارزیابی علمی طلاب سطح 4 مشارکت دارند، عنوان کرد: اساتید و ممتحنین دعوت شده در 11 گروه به بررسی سطح علمی شرکت‌کنندگان می‌پردازند.

وی با تاکید بر حضور افراد در زمان تعیین شده در امتحانات شفاهی، یادآور شد: با توجه به تراکم تعداد افراد در روزهای پایانی، امکان پذیرش کسانی که در نوبت های تعیین شده مراجعه نکرده اند، نیست.

حجت الاسلام کندری افزود: هر طلبه مقطع خارج حوزه علمیه خراسان می بایست  حداقل  در 100 جلسه درسی شرکت کرده باشد که به همین منظور دفاتر تقریرات آنان بررسی و در صورت تکمیل نبودن تعداد یادشده، از پذیرش طلبه برای امتحان شفاهی معذوریم.

وی با بیان اینکه شرط امتحان شفاهی، حضور در امتحان کتبی است، گفت: هر طلبه درس خارج می بایست مدت 8 سال نمره قبولی فقه و اصول و 4 سال تفسیر تخصصی را دریافت کرده باشد که البته نمرات هر درس به صورت مستقل محاسبه می شود.

انتهای پیام/313/25

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha