پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ظهیری

حوزه/ مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان ظرفیت ۳۰ هزار نفری طلاب خراسان را امری مناسب و قابل توجه برای ایجاد هرگونه تحول در فعالیت های مختلف علمی، فرهنگی و اجتماعی حوزوی و استانی عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد،  دکتر سید مجید ظهیری، مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در دیدار دکتر محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با حجت الاسالم و المسلمین عاملی، مدیر این حوزه، شناسایی، حمایت، ساماندهی و هدایت ظرفیت های حوزه علمیه خراسان را از دغدغه های مهم مدیریت این حوزه دانست و با اشاره به فعالیت های تحولی و انقلابی حوزه علمیه خراسان، به ارائه آمار فعالیت ها و تلاش یک ساله این حوزه تحولی و انقلابی پرداخت.

وی به برگزاری کارگاه های آموزشی متعدد و متنوع جهت دانش افزایی اساتید و دوره های فراگیر تربیت مدرس، تشکیل هسته های پژوهشی اندیشه ورز و نیز تولید محتوای علمی مطلوب در زمینه های قرآن و عترت، فقاهت، علوم عقلی و ادبیات اشاره و بیان کرد: این فعالیت ها و اقدامات در راستای احیای جایگاه ممتاز حوزه علمیه کهن خراسان در عرصه علمی و تربیت پژوهشگران و نظریه پردازان متعدد در علوم اسلامی به عنوان پشتوانه های نظری جامعه و نظام اسلامی برنامه ریزی و توسط معاونت های آموزش و پژوهش حوزه علمیه خراسان در حال انجام است.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در ادامه به فعالیت های این حوزه در عرصه فضای مجازی اشاره و خاطر نشان کرد: توسعه و استفاده از ابزارهای نوین فناوری اطلاعات در فضای مجازی به منظور بهره مندی حداکثری از این فضا برای توسعه خدمات الکترونیک و ارتقای جایگاه اثرگذاری حوزه خراسان در فضای مجازی از جمله مواردی است که نسبت به این عرصه مدنظر می باشد. برنامه جهادگران فضای مجازی، ایجاد زیر ساخت ها و تامین محتوای دیجیتال جهت ورود معاونت آموزش حوزه علمیه خراسان به عرصه آموزش های مجازی و توسعه سامانه های الکترونیک حوزه از اقدامات مهم در این زمینه است.

تولید موشن گرافیک با محتوای دروس تفسیر رهبری

ظهیری با توجه به رسالت اجتماعی حوزه و استفاده از ابزار رسانه برای تبلیغ آموزه ها و معارف قرآن و عترت از تولید مجموعه موشن گرافیک با محتوای دروس تفسیر مقام معظم رهبری خبر داد و گفت: این محصول فاخر و بی بدیل توسط طلاب فاضل مرکز هنر و رسانه حوزه علمیه خراسان در قالب 32 حلقه dvd ارائه شده که به زودی از شبکه های تلویزیونی در قالب 25 قسمت 3 دقیقه ای پخش و نیز در بسته های فرهنگی جذاب به جامعه عرضه خواهد شد.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان اضافه کرد: دو مجموعه 40 و 60 قسمتی دیگر با محتواهای مورد نیاز جامعه و نظام اسلامی در دست طراحی و اجراست که به زودی به بهره برداری خواهد رسید.

تاسیس مرکز رشد و توانمند سازی دانش آموختگان

وی توجه جدی به رشد و کارآفرینی فرهنگی و سامان دهی و توانمند سازی دانش آموختگان حوزه در سطوح مختلف جهت پاسخگویی به نیازهای جامعه و نهادهای آموزشی، پژوهشی و تبلیغی را یکی از برنامه های تحولی حوزه علمیه خراسان عنوان و خاطر نشان کرد: در این راستا با استفاده از ظرفیت فعال طلاب حوزه خراسان اقدام به تاسیس مرکز رشد و توانمند سازی دانش آموختگان نموده ایم.

مدیر مرکز مطالعات و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان در ادامه به فعالیت های فرهنگی و تبلیغی این حوزه اشاره و اظهار کرد: برگزاری کارگاه های آموزشی با هدف ارتقای بینش سیاسی و اجتماعی طلاب عزیز به میزان 108 هزار نفر ساعت و برگزاری همایش ها، کرسی ها و نشست ها با همین هدف در مدارس علمیه این حوزه به میزان 37 هزار نفر ساعت و در مجموع بیش از 145 هزار نفر ساعت از اقدام هایی است که در عرصه فرهنگی و تبلیغی انجام شده است.

وی به حضور اثربخش حوزه علمیه خراسان در اعزام مبلغ به راهپیمائی بزرگ اربعین و دهه آخر صفر اشاره کرد و گفت: ساماندهی 1000 مبلغ در مدت15 روز در ایام اربعین و 2000 مبلغ در دهه آخر صفر به مدت 5 روز از برنامه های تبلیغی این حوزه به شمار می رود.
انتهای پیام/313/25

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha