جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام عباس موسیوند مدیر حوزه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج 

حجت الاسلام موسیوند گفت: انقلابی ماندن حوزه ها و انقلابی گری در حوزه ها علمیه بدین معنا است که حوزه نگاهی تحول گرا به کشور و انقلاب اسلامی و جهان داشته باشد.

حجت الاسلام عباس موسیوند، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان گفت: بیان مساله حوزه انقلابی از ناحیه رهبر معظم انقلاب این سوال را در ذهن ها ایجاد می کند که مگر حوزه غیر انقلابی وجود دارد، پاسخ این است که حوزه انقلابی همان تفکری است که سبب ایجاد انقلاب اسلامی شد نه آن تفکری دین را از سیاست جدا می داند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج در ادامه افزود: انقلاب اسلامی ایران برخاسته از حوزه های علمیه است و جرقه اصلی انقلاب در درون حوزه ها با رهبری فرزندان حوزه و علمای ربانی زده شده که در این میان نام امام خمینی(ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب می درخشد.

حجت الاسلام موسیوند ادامه داد: ارکان فکری و عملی انقلاب اسلامی در درون حوزه بوده است و هسته مرکزی انقلاب اسلامی همانند افرادی همچون شهید مطهری، شهید باهنر و دیگر علما در درون حوزه پرورش یافته اند.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج، حوزه را خاستگاه انقلاب خواند و ادامه داد: از حوزه های علمیه انتظار می رود که در پایداری و حفظ انقلاب اسلامی سعی جدی داشته باشند.

وی در ادامه تصریح کرد: حوزه باید خود را از انقلاب جدا نداند و نسبت به پیشرفت و تعالی انقلاب اسلامی دغدغه داشته باشد، حوزه انقلابی در برابر حفظ انقلاب و جلوگیری از خطراتی که آن را تهدید می کند، مسوول است.

حجت الاسلام موسیوند گفت: انقلابی گری با افراطی گری و خشونت مخالف است و انقلابی ماندن حوزه ها و انقلابی گری در حوزه های علمیه بدین معنا است که حوزه نگاهی تحول گرا به کشور و انقلاب اسلامی و همچنین به جهان داشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت تحول در حوزه های علمیه ابراز داشت: حوزه انقلابی حوزه ای است که بتواند تحولات درون خود، کشور و جهان را مدیریت کند و برای آینده انقلاب و تاثیر انقلاب در جهان برنامه داشته باشد.

مدیر مدرسه علمیه رسول اکرم(ص) شهر مریانج ادامه داد: حوزه انقلابی باید در مسیر های علمی، اخلاقی، سیاسی  رو به جلو حرکت کند و نیاز های طلاب علوم دینی را در این مسایل برای بازده بهتر فراهم آورد.

وی تصریح کرد: نگاه حوزه های علمیه باید نسبت به سال های قبل تفاوت داشته باشد، در حال حاضر نیاز های جدید به وجود آمده است و مسوولیت های جدیدی برای حوزه های علمیه در کشور و جهان ایجاد شده است که حوزه های علمیه باید در راه بر آورده کردن این نیاز ها متحول شود.

حجت الاسلام موسیوند در پایان اظهار داشت: برای اینکه طلاب جوان بتوانند پاسخگوی نیاز جامعه و کشور باشند نیازمند این مساله هستند که مسئولان حوزه های علمیه برنامه جدیدی برای طلاب داشته و متون درسی را مطابق نیاز روز طلبه تغییر دهند.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha