جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم گفت: بی شک رسیدگی به وضع محرومان و بیماران، لازمه کاستن از فاصله طبقاتی در جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به فرارسیدن 25 تیرماه روز بهزیستی و تامین اجتماعی ابراز داشت: از منظر اعتقادات دینی و آموزه های اسلام ناب می بایست هم مقوله تامین اجتماعی و هم مقوله بهزیستی بیش از پیش مورد دقت و کنکاش علمی واقع شود تا از این رهگذر بتوان راهکارهایی مناسب برای جامعه اسلامی استخراج کرد و مورد استفاده قرار داد.

وی افزود: دین مبین اسلام به همه آحاد جامعه توجه کرده و در صدد احقاق حق همه افراد است ، با این حال به جهت وضع خاص نیازمندان و کسانی که شایسته کمک هستند ، بر لزوم رسیدگی به آن ها تاکید و دستوراتی را صادر کرده که باید به آن ها توجه کرد.

این استاد حوزه علمیه قم همچنین اضافه کرد: به همین خاطر هم در آیات نورانی قرآن و هم سیره و منش پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) مشاهده می کنیم که توجه خاص و ویژه به افراد ضعیف جامعه به خصوص کسانی که از نظر مالی کمبودی داشته و یا از نظر جسمی دچار نقصانی هستند، شده است.

وی گفت: از سوی دیگر ، راز و رمز این که همه درآمد حکومت اسلامی در محلی به نام بیت المال جمع آوری می شده و به وسیله حاکم اسلامی با توجه به استحقاق افراد نسبت به سهم آن ها تقسیم شده و می شود این است که زورمداران و اغنیا جامعه همه موجودی جامعه را به خود اختصاص نداده و مستضعفان و محرومان را از رسیدن به حق خویش بی نصیب نگذارند.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی ادامه داد: به خصوص امروزه که نظام مقدس جمهوری اسلامی بر محوریت ولایت یک فقیه عادل، مدیر و مدبر و کاردان مستقر است و در صدد پیاده کردن آموزه های دینی می باشد، می بایست نسبت به مسایل افراد مختلف خصوصاً محرومان جامعه و زدودن فقر و رسیدگی به کسانی که نیازمندی های متعدد دارند به ویژه بیماران اهتمام بیشتری داشته باشد.

وی همچنین اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با توجه و عنایتی که به موسسات مختلف بهزیستی و طبقات مختلف از اقشار ضعیف مردم دارند ، همواره بر این مساله تاکید داشته و نکات و بیاناتی فرموده اند که عمل به آن ها باعث موفقیت مسئولان در رسیدگی به مخاطبان وسیع دو نهاد مهم بهزیستی و تامین اجتماعی می شود.

وی افزود: در هر صورت بسیار امیدواریم دیگر افراد به خصوص خیرین در این امر، جای پای رهبران دینی گذاشته و با تقویت نهادهای مردمی که برای رفع کاستی ها و کمبودها و نیازها افراد ضعیف و قشر کم درآمد و بی بضاعت شکل گرفته اند بتوانند به وظیفه دینی و اخلاقی و انسانی خود عمل نمایند.

رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم همچنین با اشاره به حدیث معروف پیامبر(ص) مبنی بر این که شرط مسلمانی اهتمام به امور مسلمین است، گفت: بر اساس آموزه های اسلامی یک مسلمان واقعی نمی تواند نسبت به بی بضاعت ها و محرومان و نیازمندان جامعه بی توجه باشد و از این رو بسیار لازم است که همه مردم و اقشار و نهادها با بهزیستی و مراکز دیگر کمال همکاری و معاضدت را داشته باشند تا از رهگذر کمک به نیازمندان روز به روز فاصله طبقاتی در جامعه کمتر و کمتر شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha