چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام واعظ موسوی

حوزه/ رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه گفت: تبلیغ در حوزه های علمیه در عرصه تبلیغ سنتی در قالب های منبر و چهره به چهره رایج بوده است، ولی امروز با توجه به پیچیده تر شدن شرایط، قطعا شرایط و لوازم تبلیغ نیز متفاوت خواهد بود که حوزه ها به این سمت حرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد واعظ موسوی در دیدار و عیادت اعضای هئیت مدیره انجمن علمی تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم از آیت الله فاضل لنکرانی اظهارداشت: در عصری که  زندگی می کنیم ارتباطات گسترده است،‌ بشر امروز با استفاده از رسانه های متعدد شنیداری، گفتاری، دیداری و نوشتاری همه جبهه های فردی و اجتماعی را فتح کرده است.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه خواستار ایجاد و تقویت رشته های تبلیغ و ارتباطات در حوزه و دانشگاه شد و افزود: اینکه علم ارتباطات به عنوان یک علم مورد نیاز، همواره مورد توجه بوده است، جای شکّی نمی گذارد که امروز باید مکتب والای اسلام را آنطور که هست، به وسیله رسانه ها و وسایل ارتباطی در جهان گسترش دهیم که قطعا این تبلیغ از هزاران سلاح موثرتر خواهد بود.

وی ارتباطات و تبلیغ را یک علم مهم و ارزشمند دانست و گفت: تبلیغ و ارتباطات باید از رشته های مهم تحصیلی در دانشگاه ها و حوزه های علمیه باشد و امیدواریم با حضور علمی و مشارکت کسانی که دغدغه تبلیغ مذهب تشیع را دارند در این انجمن بتوانیم گام های بلند و موثری در این عرصه برداریم.

عضو مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به شبهه افکنی دشمنان اظهارداشت: بزرگان دین همواره پیش از آنکه شبهه ای در جامعه گسترش یابد، با حالت هجومی با مسایل مواجه شده و هیچگاه حالت انفعالی نداشته اند و امروز باید با الگوبرداری از این بزرگان، برای پاسخگویی به شبهات آماده باشیم.

رئیس انجمن ارتباطات و تبلیغ حوزه در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت بحث تبلیغ در حوزه اشاره کرد و افزود: مبلغان فعال در زمینه تبلیغی علیه تهاجم فرهنگی قد علم کرده اند و پیش از اینکه دشمن اشکالی را مطرح کند، سعی می کنند که در زمینه پاسخگویی به این سوالات اقدام کنند و این مهم، رسم دیرین بزرگان و میراث حوزه است.

نویسنده کتاب « الفوائدالادبیه » ادامه داد: مراکز دانش بنیان علمی در کشور فعالیت های گسترده ای در این زمینه فعال هستند، ولی طلاب امروز باید حالت هجومی نسبت به دشمن داشته باشند و در مقابل هجمه های دشمن بایستند.

وی افزود: در هر عصر و برای هر نسلی باید فعالیت خاص و ویژه ای انجام داد؛ ارتباطات برای انسان های اولیه با همان وسایل ابتدایی انجام می شد و هر چه شناخت انسان بیشتر شد وسایل تبلیغی انسان نیز بیشتر گردید.

حجت الاسلام والمسلمین واعظ موسوی گفت: کسانی که دغدغه ارتباطات و تبلیغ فرهنگ ناب و پویای تشیع را دارند، باید با حضور گسترده و هماهنگ خود زمینه رشد و تعالی فرهنگ دینی را در سطح جهان فراهم کنند.

انتهای پیام   313/17

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha