جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
سبک زندگی فاطمی

حوزه/ رئیس انجمن تبلیغ و ارتباطات حوزه علمیه قم ، تاسی به سبک زندگی فاطمی را بهترین الگو برای سعادتمندی خانواده ها دانست.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمد واعظ موسوی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» ضمن تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مظلومانه حضرت فاطمه (س) اظهار داشت: اگر ما حقیقتاً می خواهیم به سعادت دنیا و آخرت دست یابیم راهش فقط تبعیت از قرآن و پیروی از سیره نورانی ائمه اطهار(ع) به ویژه حضرت صدیقه طاهره(س) است.

وی با بیان این که حضرت فاطمه (س) به دلیل پرورش در خانه وحی و نیز کرامات الهی دارای جایگاه ویژه ای در بین همه زنان بشریت هستند، گفت: همه لحظات زندگانی ایشان که در زمان زندگی مشترک نیز در کنار شخصیتی چون مولای متقیان امام علی (ع) بود ، از چنان نورانیت عظیمی برخوردار است که نه فقط برای مسلمین و شیعیان که برای همه بشریت به ویژه جامعه زنان والاترین الگو به شمار می روند.

استاد حوزه افزود: از آن جا که حضرت زهرا (س) به عنوان حجت خدا و انسان معصوم ، زندگی شان به دور از هر گونه هواهای نفسانی و خواهش های شخصی بود و همه چیز تنها در سایه بندگی و عبودیت خدا معنا می یافت،از این رو هر مقطع از این زندگی شان چه در بخش مربوط به درون خانه و چه حتی بیرون از خانه حاوی بالاترین الگوها و سبک های زندگی برای همه ابنای بشری اعم از زنان و مردان است.

وی همچنین بیان داشت: اساساً نوع تعامل ایشان با همسر گرامی خویش، امیرالمومنین(ع) و نیز در مقوله تربیت فرزندان چنان است که همه بانوان جامعه ما و بلکه زنان غیر مسلمان و غیرشیعه می توانند از نوع مدیریت و رفتار ایشان در خانه داری و همسرداری و تربیت فرزند، بهترین الگو و سرمشق را بگیرند چه آن که به گواه تاریخ، مدیریت حضرت زهرا (س) در منزل به طرزی فوق العاده مطلوب بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین واعظ موسوی خاطرنشان کرد:  بیان معروف حضرت امیر (ع) وقتی پیامبر (ص) از ایشان سوال می کنند که همسرت فاطمه(س) را چگونه یافتی بسیار تعبیر ارزنده و جالبی است آن جا که ایشان به صراحت می فرمایند فاطمه (س) بهترین مددکار برای من در اطاعت از خداوند و بندگی اوست.

وی با بیان این که وجود حضرت زهرا(س) در خانه مولا ، معنویت و نورانیت خاصی بدان بخشیده بود، گفت: ایشان هیچ گاه توقعات و خواسته های نا به جا از همسر خود نداشت و همواره علی(ع) را چه در درون خانه و چه در بیرون از آن در مسیر بندگی خدا یاری می رساند تا ایشان بهترین تصمیم گیری ها را داشته باشد و خداپسندانه ترین اعمال را انجام دهد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha