پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
بانوان طلبه

حوزه / محقق و کارشناس مسائل دینی گفت:خواهران طلبه با اخلاص و تهذیب در تربیت نسلی مومن و انقلابی کوشا باشند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»از لرستان؛حجت الاسلام پناهی مقدم امروز در نشست تربیتی با موضوع سبک زندگی طلبگی در جمع خواهران طلبه مدرسه علمیه نجمیه ازنا، با تسلیت ایام سوگواری حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به اینکه آن بانوی بزرگوار الگویی بی بدیل برای زنان مسلمان جهان است افزود:باید در جهت شناخت و معرفی ابعاد شخصیتی حضرت فاطمه زهرا (س) تحقیق و مطالعه نماییم.

وی با اشاره به اینکه زندگانی حضرت زهرا (س) بهترین الگو برای ارائه و معرفی سبک زندگی اسلامی به خانواده ها بخصوص بانوان است تصریح کرد:حضرت زهرا (س) نمونه کامل همسر داری ،تربیت فرزند و سبک زندگی ساده و آسمانی است و زنان باید با محور قرار دادن این الگو در تربیت نسلی مومن و انقلابی کوشا باشند.

این محقق حوزه علمیه  خطاب به بانوان طلبه بیان داشت:طلبگی و وارد شدن به حوزه علوم اسلامی شرایطی دارد که باید خواهران طلبه رعایت شئون و جایگاه طلبگی را داشته باشند و برای زنان جامعه اسلامی از هر نظر الگویی موفق باشند.

حجت الاسلام پناهی مقدم با اشاره به اینکه ورود به عالم طلبگی باید همراه با تهذیب نفس باشد گفت:طلاب در دوران تحصیل خود باید جایگاه خود را قدر بدانند و با تمام توان در جهت کسب مدارج علمی و اخلاقی گام بردارند.

وی با اشاره به اینکه تهذیب نفس و رعایت اصول اسلامی اخلاقی در همه شرایط موجب می شود که طلاب سبک زندگی اسلامی را سر لوحه امور جاری خود قرار دهند گفت:طلاب باید با پشت پا زدن به تعلقات دنیوی روز به روز بر ایمان و تهذیب خود بیافزایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha