چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام حمید رضا مطهری عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی تصریح کرد: بی شک سعادت دنیا و آخرت در اختیار کسانی است که حقیقتاً رهروی راه و سیره نورانی حضرت زهرا(س) هستند.

حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن تسلیت ایام فاطمیه و شهادت ام الائمه حضرت زهرا(س) اظهار داشت: از لسان معصومین (ع) به صراحت بیان شده که ما اهل بیت(ع) حجت بر همه مردمان هستیم و در این میان مادرمان فاطمه (س) حجت بر ماست.

 رئیس انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم افزود: این مساله نشان می دهد که زهرای مرضیه(س) از چه جایگاه و مقام عظیمی در دین و آیین ما برخوردار است که به جز خدا و معصومین(ع) ، حقیقتاً کسی را یارای درک این مقام و جایگاه والا نیست.

عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی همچنین با اشاره به این که کلید و رمز سعادت دنیا و آخرت، تاسی به فرهنگ و سیره فاطمی است، خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که تاکید ما بر شناخت و عمل به سیره نورانی حضرت زهرا(س) همانا عمل به سیره نبوی و علوی است و این ها از هم جدا نیستند و تاکید بر یکی به معنای نفی و نادیده گرفتن دیگری نیست.

وی همچنین گفت: طبعاً هر که شخصیتی را دوست داشته باشد، می کوشد که رفتار و کردارش همانند او شود و ما اگر ادعا می کنیم که شیعه و محب حضرات معصومین (ع) و رهروی راه نورانی فاطمه زهرا(س) هستیم باید در مقام عمل و نه صرف شعار به سیره و مکتب فاطمی تمسک نماییم.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha