شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام صفر فلاحی

حوزه/ معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مردمی در دهه کرامت نمونه‌ای از حرکت‌های آتش به اختیار است، گفت: مجموعه‌های مختلف استان در ایستگاه‌های فرهنگی مشارکت خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین صفر فلاحی ظهر امروز در ستاد تسهیلات زائرین استان قم که ویژه دهه کرامت در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد، با اشاره به اینکه هر ساله مردم بسیاری در راستای مشارکت در برنامه‌های حرم اعلام آمادگی می‌کنند‌، ‌اظهار کرد: امسال پویشی مردمی در این راستا تشکیل شده است تا بتوانیم از ظرفیت‌های مردم در اجرای برنامه‌های دهه کرامت استفاده کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های مردمی در دهه کرامت نمونه‌ای از حرکت‌های آتش به اختیار است، اضافه کرد: مجموعه‌های مختلف استان در ایستگاه‌های فرهنگی مشارکت خواهند داشت تا بتوانیم محتویات فرهنگی و پذیرایی‌های لازم را به مردم ارائه دهیم.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها برپایی نشست‌های معرفتی با استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی را یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت دانست و خاطرنشان کرد: اجرای پرده‌خوانی با محوریت معرفی اهل بیت(ع)، جنگ شادی و کرامت، مسابقات فرهنگی و ارائه درسنامه کرامت ویژه حلقه‌های معرفتی از دیگر برنامه‌های دهه کرامت امسال خواهد بود.

وی با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی امسال برای دهه کرامت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: فضاسازی محیطی یکی دیگر از اولویت‌هاست که با مشارکت دستگاه‌های مختلف دنبال می‌شود؛ در قالب پویش مردمی دهه کرامت اردوهای مختلف برای قم، شیراز و مشهد مقدس طراحی شده است که برای زیارت اولی‌ها انجام می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی یادآور شد: یکی دیگر از برنامه‌های دهه کرامت «نظر شادی» است که در قالب این برنامه مشکلات افراد نیازمند، بیماران خاص، زوج‌های نیازمند، گروه‌های جهادی و زیارت اولی‌ها با استفاده از مشارکت‌های مردمی رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از شاعران، مداحان و گروهای سرود دینی باید مورد دستگاه‌ها قرار گیرد، گفت: نخستین کنگره ملی شعر کرامت نیز در روز پنج شنبه همزمان با پنجم مردادماه با حضور شخصیت‌هایی از جمله استاد مجاهدی برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فلاحی از همکاری رسانه‌های ملی، مکتوب و شنیداری با آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها یاد کرد و ادامه داد: برای بانوان نیز برنامه‌های ویژه‌ای را درنظر گرفته‌ایم که با استقبال مطلوب زائران و مجاوران حرم کریمه اهل بیت(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha