جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آتش به اختیار

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه اصفهان گفت: مدیران فرهنگی و قرآنی نباید خود را درگیر سیستم اداری و همچنین معطل بودجه برای اجرای برنامه های فرهنگی کنند بلکه باید خودجوش و جهادی و انقلابی عمل کنند این معنی «آتش به اختیار» در فعالیت های فرهنگی است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام حسن امیری، صبح امروز در دوره آموزشی تببین چشم اندازهای فرهنگی و برنامه های مرتبط با آن که ویژه مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان در جوار حرم مطهر مقبره علامه مجلسی(ره) اصفهان برگزار شد اظهار داشت: فضای جامعه امروز بسیار سنگین است و اجرای برنامه های فرهنگی به هوشمندی و توانایی زیادی نیاز دارد، زیرا که هرگونه فعالیتی بار اجتماعی و مسئولیت زیادی به دنبال دارد و در این شرایط حساس باید با هشیاری و دقت کافی به برگزاری برنامه های فرهنگی در جوار بقاع متبرکه مبادرت کرد.

وی هدف از برگزاری این نشست را تبادل تجربیات و همچنین آموزش جهت برگزاری هرچه بهتر برنامه های فرهنگی در بقاع متبرکه شاخص استان اصفهان بیان کرد و گفت: برای اینکه بقاع متبرکه به قطب های فرهنگی تبدیل شوند باید با برنامه ریزی و آینده نگری نسبت به اجرای فعالیت های فرهنگی در بقاع متبرکه اقدام شود تا این امر باعث شود که تمام فعالیت های فرهنگی مناطق مختلف با محوریت بقاع متبرکه همان منطقه اجرا شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام و ایران اشاره کرد و خاطر نشان کرد: باید با آگاهی و رصد فعالیت های دشمنان به گونه ای برنامه ریزی کرد که مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه به پایگاه های مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان تبدیل شوند و هرگونه تهاجم فرهنگی دشمن را با اجرای برنامه درست و انقلابی خنثی کرد.

حجت الاسلام امیری افزود: مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید با هشیاری و هوشمندی آسیب های فرهنگی و اجتماعی منطقه خود را رصد و برای رفع آن و همچنین مبارزه با هرگونه آسیب اجتماعی برنامه ریزی و فعالیت مناسب را اتخاذ و اجرا نمایند.

وی عنوان کرد: مدیران فرهنگی و قرآنی بقاع متبرکه باید جهادی عمل نمایند و نباید خود را درگیر سیستم اداری و همچنین معطل بودجه برای اجرای برنامه های فرهنگی کنند بلکه باید خودجوش و انقلابی عمل نمایند این معنی آتش به اختیار در فعالیت های فرهنگی است.

معاون فرهنگی واجتماعی اداره کل اوقاف وامورخیریه استان اصفهان گفت: از کلیه زحماتی که همه مدیران مراکز فرهنگی و قرآنی در جوار بقاع متبرکه با عشق و علاقه ای که به اهل بیت(ع) و همچنین به ساحت مقدس این اماکن متبرکه دارند تشکر و قدر دانی می کنم.

انتهای پیام/

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha