جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله نمازی- تجلیل از برگزیدگان کنکور سراسری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری خواستار با تشکیل صندوق حمایت از دانش آموزان بی بضاعت شد و گفت: هرچند ساخت مدرسه مهم است، ولی اگر دانش آموزی با مشکلات مالی روبرو باشد، نمی تواند فرمول های ریاضی را حل کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از کاشان، آیت الله عبدالنبی نمازی، شب گذشته در دیدار با شورای آموزش و پرورش و  برترین های کنکور سراسری شهرستان کاشان با اشاره به اینکه هفت سال اول دوران تولد انسان در دامن مادر و خانواده تربیت پیدا می کند و هفت سال دوم دوران شکوفایی استعداد، شعور و تعلیم و تربیت  انسان می باشد، گفت: در نظام تربیتی توحیدی درهفت ساله سوم تولد، پدر و مادر وظیفه دارند نحوه تعامل با جامعه را به فرزندان خود بیاموزند .

امام جمعه کاشان، با بیان اینکه دوران تحصیلی متوسطه شاخص ترین و حساس ترین دوران تعلیم و تربیت می باشد، علم را ریشه همه خوبی ها و اساسی ترین عامل رشد، طهارت و پاکی دنیا وجامعه دانست و با بیان اینکه آینده هرملت در دست فرزندان آن ملت ساخته می شود. افزود: با توجه به اینکه جهل اساس تمام بدی ها است، لذا کشوری که فرزندان سالم و عالم تربیت کند، جامعه ای سالم خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه آموزش و پرورش باید چیزهایی که به درد آینده جامعه می خورد را به دانش آموزان یاد دهد، ادامه داد: با توجه به اینکه پایه واساس سعادت انسان معرفت شناسی است، آموزش و پرورش، دانشگاه ها و حوزه های علمیه باید هنر این را داشته باشند که دانش آموزان، دانشجویان و طلاب را موحد تربیت کنند و نگاهشان به عالم هستی عالمانه، محققانه و آگاهانه باشد.

آیت الله نمازی، با بیان اینکه با ضرب و شتم و تهدید نمی توان جوانان را از مسائل غیر اخلاقی دور کرد، افزود: اگر می خواهیم جوانان را در مقابل تهاجم فرهنگی بیمه کنیم، باید در کنار آموزش، آنها را مسلح به سلاح معرفت الهی نماییم .

نماینده ولی فقیه در کاشان، تاثیرگذاری شهادت شهید حججی در دنیا را نشانه مسلح بودن این جوان به سلاح معرفت شناسی دانست و ابراز داشت: مسلح بودن به سلاح معرفت شناسی باعث شد تا شهید حججی تمام ابزارهای رسانه ای در دورترین نقاط دنیا را تحت ثاثیر خودش قرار دهد.

امام جمعه کاشان افزود: علی رغم اینکه دوران جوانی بهترین زمان لذت بردن از زندگی دنیا است، امثال شهید حججی ها با گذشتن از جان و بهترین لذت های دنیا، ملت را در مقابل تهاجم بیگانگان بیمه کردند.

وی در ادامه امریکایی ها را خالق تروریست در دنیا دانست و به جنایات فجیع جنگ نیابتی عربستان سعودی در یمن و بحرین اشاره کرد و ادامه داد: جنگ نیابتی در یمن باعث شده، ضمن اینکه عده زیادی در اثر حمله نیروهای سعودی جان خود را ازدست بدهند، خانه ها و تاسیسات زیربنایی ویران شود.

آیت الله نمازی، رسالت آموزش و پرورش را در شرایط حساس منطقه ای و جهانی سنگین دانست و گفت: باید با تربیت دانش آموزان انقلابی، آینده جامعه را بیمه کرد.

 عضو خبرگان رهبری همچنین خواستار با تشکیل صندوق حمایت از دانش آموزان بی بضاعت شد و گفت: هرچند ساخت مدرسه مهم است، ولی  اگر دانش آموزی با مشکلات مالی روبرو باشد، هیچ موقع نخواهد توانست فرمول های ریاضی را حل کند، لذا از خیرین مدرسه ساز و متولیان آموزشی انتظار می رود در کنار توسعه مدارس، به مشکلات  معیشتی دانش آموزان بی بضاعت  نیز توجه جدی داشته باشند.

برگزاری نماز جماعت در 200 مدرسه

محمود خدمتی، رئیس آموزش و پرورش کاشان نیز در این دیدار با ارائه گزارشی از وضعیت آموزشی مدارس این شهرستان، اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت دینی و قرآنی دانش آموزان را از مهمترین فعالیت های این اداره برشمرد و گفت: در بیش از200 مدرسه کاشان با حضور روحانیون، نماز جماعت اقامه می شود،

وی همچنین، برگزاری جلسات قرآن و عترت دانش آموزی، اذان، احکام، فعال نمودن باشگاه کتابخوانی و ... را از دیگر فعالیت های مدارس کاشان عنوان کرد.

خدمتی، به ارتباط و همکاری آموزش و پرورش کاشان با حوزه های علمیه اشاره کرد و افزود: اجرای طرح امین با حضور طلاب، فضلا و روحانیون، پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان، و ... از جمله برکات این همکاری است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha