سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تربیت دانش آموزان

حوزه/ در هم اندیشی هم اندیشی معاونان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان اردبیل، بر لزوم تربیت دینی دانش آموزان به عنوان اصلی ترین رسالت حوزه و آموزش و پرورش تاکید شد.

به گزارش سرویس استان ها خبرگزاری «حوزه»، هم اندیشی معاونان امور استان ها و پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش با مسئولان و اساتید دانشگاه فرهنگیان علامه طباطبایی(ره) اردبیل، با موضوع بررسی سند تحول بنیادین، تبیین برنامه های ستاد همکاری ها و راهکارهای تربیت دینی دانش آموران، در محل سالن جلسات این دانشگاه برگزار شد.

علامه طباطبایی(ره)؛ الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش

علیرضا رحیمی، معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در این جلسه، علامه طباطبایی(ره) را مصداق حقیقی و الگوی تمام عیار طالبان علم و دانش عنوان کرد و  بر لزوم پژوهش  و مطالعه در زمینه اخلاق، رفتار، منش، زندگی و سایر ابعاد شخصیتی مرحوم علامه تاکید کرد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، در ادامه، علت نگاه سکولار جامعه نسبت به دستگاه های فرهنگی را  عدم هماهنگی و همکاری این نهادها جهت هم افزایی فکری در خصوص اجرای برنامه های مشترک عنوان کرد.

وی، رسالت دانشگاه فرهنگیان را در عرصه تربیت دانش آموزان، حیاتی توصیف کرد و گفت: سلامت تربیتی دانش آموزان در گرو تربیت درست دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به عنوان معلمان آینده تحقق می یابد.

تربیت دینی دانش آموزان؛ اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش

حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش هم در این جلسه با تقدیر از فعالیت های فرهنگی دانشگاه فرهنگیان، به بررسی تربیت از دیدگاه قرآن پرداخت و گفت: استفاده از دستورات قرآن در زمینه تربیت دینی دانش آموزان، اصلی ترین رسالت آموزش و پرورش و نهادهای وابسته از جمله دانشگاه فرهنگیان است.

وی سپس با بررسی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت محوری را از اصول اساسی این سند دانست و افزود: پرداختن به سه ضلع نورانی منشور قرآن، عترت و نماز در متن سند، از ویژگی های آن است.

معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش تاکید کرد: باید دانش آموزان توحیدمحور پرورش یابند و از نگاه تک بعدی دانش محور پرهیز گردد.

 استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها

دکتر احمد نورمند، رئیس دانشگاه فرهنگیان اردبیل نیز با اشاره به فعالیت های فرهنگی این دانشگاه، استفاده از ظرفیت حوزه های علمیه در اجرای برنامه ها را از اولویت های اساسی برشمرد.

انتهای پیام ۳۱۳/۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha