سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام سیدعلی میرمطلبی

حوزه/ مدیر دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های عملیه، با بیان این که تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش یک ضرورت است، گفت: اگرچه روحانیت پیشینه تاریخی در بحث آموزش دارد اما ذهنیت معلم شدن و حضور در آموزش و پرورش در بسیاری از روحانیون نیست که این موضوع باید اصلاح شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام سیدعلی میرمطلبی، در جلسه کارگروه بهره گیری از ظرفیت های حوزه، که با حضور نمایندگانی از نهادهای مختلف حوزوی و در محل سالن جلسات ساختمان ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در قم برگزار شد، اظهار داشت: روحانیت از دیرباز با مقوله آموزش و پرورش پیوند دارد و امروز ضرورت حضور ایشان به این مقوله بیش از گذشته احساس می شود.

مدیر دانش آموختگان حوزه های عملیه افزود: اگرچه روحانیت پیشینه تاریخی در بحث آموزش دارد اما ذهنیت معلم شدن در بسیاری از روحانیون نیست در حالی که باید ایشان را متوجه این موضوع کرد که حضور هرچه بیشتر حوزویان در مدارس و تقویت کار ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش از رسالت های امروز ما محسوب می شود که باید به آن ها توجه کنیم.

حجت الاسلام میرمطلبی در ادامه سخنان خود به فعالیت مدارس علمیه سفیران هدایت در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این مدارس علمیه، بستر مناسبی برای پرورش روحانیون و طلابی است که انگیزه خدمت در آموزش و پرورش را دارند؛ به این صورت که دوره های کوتاه مدت ویژه در این زمینه را در همین مدارس علمیه بگذارنند.

مدیر دانش آموختگان مرکز مدیریت حوزه های عملیه در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: به اذعان معاونت تبلیغ مرکز مدیریت حوزه های علمیه کشور، حدود 80درصد طلاب و روحانیون حاضر در مدارس علمیه سفیران هدایت، به لحاظ سنی و انگیزشی آمادگی ورود به آموزش و پرورش و تقویت ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha