پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
همکاری‌ها

حوزه/ سه نهاد و سازمان مهم حوزوی آمادگی خود را جهت ارتقا سطح همکاری‌های حوزه و آموزش وپرورش اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، در پی ارسال نامه حجت الاسلام والمسلمین سید مجتبی ملکی،مشاور وزیر آموزش و پرورش و دبیر ستاد همکاری‌ها  به رؤسای شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور، رییس سازمان تبلیغات اسلامی و سازمان اوقاف و امور خیریه، این سه سازمان کلان مذهبی فرهنگی آمادگی خود را جهت هرگونه تعامل و همکاری برای حضور مؤثر حوزه و روحانیّت به منظور کمک به آموزش و پرورش و نیز استفاده حوزه ازظرفیّت های آموزش و پرورش جهت تعمیق باورهای دینی دانش آموزان اعلام کردند.

بر پایه این گزارش، رؤسای این سازمان‌ها به مجموعه های تحت امر خود در استان‌ها، شهرستان‌ها و مناطق ابلاغ کرده اند ترتیبی اتخاذ گردد، مسئولان مربوطه در سراسر کشور با حضور فعال و جدی در برنامه ها و سیاست‌های ابلاغی این ستاد، زمینه همکاری ملموس ومؤثر حوزه و آموزش و پرورش فراهم گردد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، امامان جمعه سراسر کشور را به حضور در جلسات و تشکیل کمیته های ستاد  همکاری ها موظف نموده و خواستار پیگیری اجرای  برنامه ها و ابلا غیه های مصوب شده است. .

همچنین معاون امور مجلس و استان‌های سازمان تبلیغات اسلامی کشور، با ابلاغ نامه مشاور وزیر آموزش و پرورش و شرح کامل چگونکی تشکیل ستاد همکاری‌ها و بخشنامه ها و تفاهم‌نامه های مدیران ارشد حوزه و آموزش و پرورش، به مدیران کل استان‌ها و مدیران شهرستان‌ها و مناطق این سازمان، از آنان خواسته است طبق بخشنامه‌های مصوّب در تشکیل کمیته‌های ستاد همکاری‌ها نقش آفرینی نمایند.

حجت الاسلام والمسلمین دارابی در ابلاغ این دستورالعمل تأکید کرده است، مدیران سازمان تبلیغات نسبت به تشکیل کمیته‌های مربوطه اقدام و در اجرای سیاست‌های ستاد اهتمام داشته باشند.

این گزارش می افزاید؛ معاون سازمان اوقاف و امورخیریه کشور نیز همه ادارات استانی شهرستانی و منطقه‌ای خود را به حضور در جلسات و اهتمام به اجرای برنامه های ابلاغی ستاد همکاری‌های  حوزه و آموزش و پرورش نموده است.

حجت الاسلام والمسلمین شرفخانی در ابلاغ  نامه مشاور وزیر آموزش و پرورش تأکید کرده است؛ مدیران سازمان اوقاف در چارچوب برنامه های مصوّب تلاش خود را جهت اجرای برنامه‌های کمیته‌های ستاد در هر منطقه بنمایند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha