پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
خانم روح افزا

حوزه/ عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور گفت: امروزه نقش مؤثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، زیرا زنان در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش کلیدی، موجب شده که نوک پیکان حمله دشمن به سمت استحاله فرهنگی زنان باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از قزوین، خانم فرشته روح افزا،  در جمع اساتید حوزه علمیه خواهران بر لزوم خودباوری زنان برای مقابله با تهاجم فرهنگی تأکید کرد و با اشاره به نقش تربیتی و کرامت زن، تصریح کرد: زن در جامعه نقش کلیدی دارد و انسان ساز است، اما به این جاگاه کمتر توجه شده و از این ظرفیت استفاده نکرده ایم.

عضو شورای فرهنگی و اجتماعی زنان کشور افزود: جایگاه مادری ویژه بوده و به ندرت می توان هم وزن آن، جایگاه دیگری یافت، اما متاسفانه گاهی مادران عزیز نسبت به این نقش مهم غفلت می ورزند و یا نقش های دیگر را مهمتر از مادری می پندارند.

وی ادامه داد: امروزه نقش مؤثر زنان در مقابله با تهاجم فرهنگی و پیشگیری از انحرافات اجتماعی بر کسی پوشیده نیست، زیرا زنان در فرهنگ سازی بیشترین نقش را دارند و همین نقش کلیدی، موجب شده که نوک پیکان حمله دشمن به سمت استحاله فرهنگی  زنان باشد.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: دشمنان به خوبی دریافته اند که اگر موفق به تغییر فرهنگ زنان یک قوم گردند، می توانند تمامیت فرهنگ آن جامعه را متأثر کرده و تغییر دهند.

وی به شبکه های ماهواره ای اشاره و خاطرنشان کرد: امروزه ماهواره ها به عنوان یکی از رسانه ها و ابزارهای اصلی انتقال و گسترش ارزش های فرهنگی و اجتماعی در رفتار قشر نوجوان و جوانان به ویژه دانشجویان و تغییر رفتار اجتماعی آنان، نقش مهمی را ایفا می کند، از این منظر، گسترش روز افزون ماهواره‌ها، گسترش بی‌بندوباری و به وجود آمدن فساد فراگیر در جامعه و به انحطاط کشیده شدن برخی از جوانان نشان از تاثیر روز افزون این شبکه های ماهواره ای بر مخاطبین خود می باشد.

 روح افزا در پایان گفت: دشمنان انقلاب، امروز به خوبی دریافته اند غارت و چپاول منابع مادی و معنوی ملت ها، خصوصا کشورهای اسلامی، منوط به تحریف فرهنگ و ارزش های ملی و مذهبی و از سوی دیگر تحمیل نگرش غربی و سرانجام اشاعه فساد و بی تفاوتی میان مردم به ویژه نسل جوان است که باید خانواده ها نسبت به رفتار فرزندان خود هوشیار باشند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha