پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
هیئت علمای بزرگ الازهر

حوزه/ الازهر به تمام جهان هشدار داد که از سکوت در برابر این همه جنایت صهیونیست ها در مسجدالاقصی دست بردارند؛ چراکه این جنایت ها می تواند سرآغاز جنگ های بزرگ دینی باشد و صلح جهانی را از بین ببرد به گونه ای که تر و خشک با هم بسوزند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، هیئت علمای بزرگ الازهر روز گذشته برای بررسی مساله فلسطین و مسجدالاقصی و اقدامات اخیر صهیونیست ها در این مسجد تشکیل جلسه داد و در پایان اعلام کرد تمام اقدامات صهیونیست ها در مسجدالاقصی از لحاظ شرعی و قانونی باطل است و به هیچ مبنای انسانی و تمدنی مستند نیست و از این رو الازهر اعلام می کند که این اقدامات صهیونیست ها غیر مسئولانه و تحریک آمیز است و در راستای اشغالگری و نقض قوانین بین الملل توسط آنها صورت می گیرد.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر خاطر نشان می کنیم که قدس شریف و مسجدالاقصی که خداوند آن را مبارک قرار داده اولین قبله و سومین حرم مسلمانان و محل معراج پیامبر(ص) و یکی از مساجدی است که سفر به سوی آنها استحباب دارد.

علمای الازهر ادامه دادند: الازهر بنا دارد کنفرانسی جهانی با محوریت قدس در اواخر سپتامبر آینده برگزار کند و به بررسی و تصمیم گیری درباره اوضاع فلسطزین بپردازد و پیش از آن نیز با مؤسسات و نهادهای مربوط به این مساله ارتباط برقرار خواهد کرد.

هیئت علمای بزرگ الازهر از کشورهای بزرگ و یونسکو و هیئت های اسلامی و جهانی و سازمان های حقوق بشر نیز خواست به وظیفه خود در برابر آزادی خانه های خدا در قدس و فلسطین و سایر نقاط زمین عمل کنند و این مساجد را از سیطره سیاسی و نژادپرستی خارج سازند و به تمام جهان هشدار داد که از سکوت در برابر این همه جنایت دست بردارند؛ چراکه این جنایت ها می تواند سرآغاز جنگ های بزرگ دینی باشد و صلح جهانی را از بین ببرد به گونه ای که تر و خشک با هم بسوزند.

الازهر همچنین از هیئت های علمی و آموزشی و وزارتخانه های اوقاف در تمام کشورهای اسلامی خواست اهتمام خود را به قدس و فسلطین افزایش دهند و در جلسات درس و کلاس ها و منبرها و خطبه های جمعه و برنامه های فرنگی خود به این مساله توجه کنند.

در بیانیه علمای بزرگ الازهر آمده است: ما از تمام مساجد سرزمین های اشغالی و بلند شدن صدای اذان از آنها حمایت می کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha