چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
شیخ الازهر

حوزه/ شاخه مؤسسه فارغ التحصیلان الازهر در لندن کتاب "داعش، حکومت جاهلی" را منتشر کرد. این کتاب به نقد نظریه خلافت و جهاد داعش و بیان نظریه اسلام معتدل در این زمینه می پردازد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» شاخه مؤسسه فارغ التحصیلان الازهر در لندن کتاب "داعش، حکومت جاهلی" را منتشر کرد.

این کتاب اثر شیخ امداد حسین بیرزادا رئیس شاخه این مؤسسه در لندن است که در راستای مبارزه با افکار افراطی و تحکیم اعتدال و میانه روی در اروپا منتشر شد.

شیخ بیرزادا گفت: هدف از انتشار این کتاب تمرکز بر آموزه های حقیقی اسلام و بررسی مسائل مورد اختلاف و پیچیده در جهان است؛ مسائلی که نمی توان آنها را کوچک و ناچیز دانست و ضروری بود کتابی با بیان روشن و زبان ساده درباره اسلام و دیدگاه اسلام نوشته شود و در تمام جهان منتشر شود تا محققان و پژوهشگران غربی دیدگاه اسلام معتدل را درباره برخی مسائل روز از جمله اعتقادات و عملکرد داعش بدانند.

وی افزود: این کتاب شامل دیدگاه اسلام معتدل و میانه رو و تحلیل افراط گرایی و تروریسم مدعی اسلام است و در صفحات خود به بررسی مختصری درباره معنای قرآنی فتنه و فساد پرداخته است و علاوه بر این به بررسی معنایی اعتدال و میانه روی و مصادیق آن مانند میانه روی در عبادت و احسان و تبلیغ دین پرداخته و پس از آن در بخش دیگر کتاب به بررسی چگونگی تاسیس داعش و ارتباط آن با القاعده پرداخته است و شرح مختصری از مفهوم خلافت و جهاد نظر داعش را بیان می کند و ضمن نقد نظریه داعش در این زمینه به بیان نظر اسلام معتدل درباره خلافت و جهاد می پردازد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha