چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
تودیع و معارفه مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه قروه

حوزه/ حجت الاسلام میراحمدی، با اشاره به تأکیدات امام خامنه‌ای در زمینه خدمت به خانواده‌های طلاب و روحانیون، گفت: مأموریت مرکز خدمات حمایت از طلاب و خانواده‌های ایشان به‌منظور تحقق رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سنندج، مراسم معارفه حجت الاسلام مرتضی علی‌حسنی، مسئول نمایندگی مرکز خدمات حوزه‌ در شهرستان قروه و قدردانی از حجت الاسلام یوزباشی، مسئول سابق این نمایندگی، امروز با حضور امام جمعه این شهرستان و جمعی از مسئولان برگزار شد.

حجت الاسلام میراحمدی، رئیس اداره ارتباطات مراکز استانی مرکز خدمات حوزه های علمیه ضمن عرض خیرمقدم به حاضران در مراسم، گفت: بر اسا آیات و روایات خدمت‌رسانی و برآورده کردن حاجات مؤمنین و مردم ثواب ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به فرمایش امام صادق(ع)، فضیلت برآورده کردن حاجات مؤمنین را بالاتر از طواف خانه خدا دانست و افزود: همه خدمتگزاران مرکز خدمات با همین هدف در این عرصه فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به تأکیدات امام خامنه‌ای در زمینه خدمت به خانواده‌های طلاب و روحانیون، گفت: مأموریت مرکز خدمات حمایت از طلاب و خانواده‌های ایشان به‌منظور تحقق رسالت اصلی حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به پوشش خدمات مرکز در تمامی استان‌ها و نمایندگی‌های مربوطه گفت: به جزء مدیریت های استانی، 18 نمایندگی برای پوشش بهتر خدمات در سطح کشور در نظر گرفته شده‌اند که نمایندگی قروه یکی از آنهاست.

حجت الاسلام میراحمدی، خدمت به بهترین خلق خدا را افتخار دانست و تأکید کرد: مرکز خدمات حوزه علمیه نهادی است که طلاب برادر، خواهر، شیعه و سنی را که به امور طلبگی از جمله تحصیل، تدریس، تبلیغ و تحقیق می‌پردازند تحت پوشش خود قرار می‌دهد.

وی افزود: در مسیر خدمت‌رسانی کاستی‌هایی هم وجود دارد و امید است طلاب و روحانیون با نظرات و پیشنهادهای خود، ما را یاری دهند تا بتوانیم خدمتگزار خوبی باشیم.

در ادامه مراسم، حجت الاسلام بابائیان، امام جمعه شهرستان قروه با اشاره به اهداف خدمت‌رسانی به طلاب، گفت: مهم‌ترین هدف ارائه خدمات به طلاب و روحانیون، روشن ماندن چراغ تعلیم و تفسیر قرآن و نهج‌البلاغه است.

وی بر انجام درست رسالت حوزه‌های علمیه تأکید کرد و افزود: ما باید فعالیت حوزه‌های علمیه را به متن جامعه بیاوریم تا تبیین معارف دینی توسط روحانیون صورت گیرد نه دیگران.

امام‌جمعه شهرستان قروه به 26 سال فعالیت ارزشمند مرکز خدمات اشاره کرد و افزود: حال نوبت ما طلاب و روحانیون است که وارد عرصه شده و معارف دین را گسترش دهیم.

حجت الاسلام حسینی، مدیر مرکز خدمات استان کردستان نیز توجه به نیاز حقیقی طلاب را دغدغه اصلی مرکز خدمات عنوان کرد و گفت: رویکرد جدید مرکز خدمات تقویت طلاب و روحانیون فعال و موفق است.

مدیر مرکز خدمات استان کردستان ضمن اشاره به تأمین زیربنای مرکز خدمات نمایندگی قروه، گفت: این نمایندگی با وسعت حدود 400 متر در سال‌های آینده ساخته خواهد شد.

وی با اشاره به برخی از فعالیت‌های مرکز خدمات استان در زمینهٔ کارآفرینی و جذب منابع، گفت: ما مهر نوکری به طلاب را با افتخار به پیشانی خود می‌زنیم و در خدمت به سربازان حضرت ولی عصر(عج) از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام یوزباشی، مسئول سابق نمایندگی قروه ضمن بیان گزارش عملکرد مرکز خدمات این نمایندگی در شش سال گذشته و تشکر از مسئولان استانی و مرکز خدمات، برای حجت الاسلام علی‌حسینی مسئول جدید این نمایندگی آرزوی توفیق کرد.

همچنین، حجت الاسلام علی‌حسینی مسئول جدید مرکز خدمات نمایندگی قروه اولویت کاری این نمایندگی را ارائه خدمات فرهنگی به خانواده طلاب دانست و تأکید کرد: بحث کارآفرینی و معیشت، دغدغه اصلی ما در این نمایندگی است.

وی ضمن قدردانی از زحمات حجت الاسلام یوزباشی در خدمت به طلاب و روحانیون این منطقه، گفت: اطلاع رسانی خدمات مرکز به طلاب و روحانیون و خانواده‌ها یکی از برنامه‌های مهم و ضروری این نمایندگی خواهد بود.

انتهای پیام/313/30

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha