پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن ربانی-رئیس مرکز خدمات حوزه

حوزه/ حجت الاسلام و المسلمین ربانی گفت: آمار بالای شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه نشان می‌دهد که روحانیت بیش از سایر اقشار در دوران دفاع مقدس احساس وظیفه کرده و به مردم خدمت کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین ربانی امروز در جلسه اعضای ستاد کنگره بزرگداشت شهدای روحانی قم در سالن جلسات علامه طباطبایی مرکز خدمات، با بیان اینکه همه ما مدیون شهدا هستیم، گفت: آنچه خداوند به ما ارزانی داشته به برکت خون شهدا است و فراموش کردن شهدا واقعاً کفران نعمت است.
وی بیان کرد: شهدا نقشی تأثیرگذار در جامعه ایفا می‌کنند و در بین آنان، شهدای روحانی جایگاه ویژه‌ای دارند و ما باید به وظیفه خود در برابر آنان عمل کنیم.
رئیس مرکز خدمات ابراز داشت: شهدای روحانی قم حدود یک‌سوم شهدای روحانی کشور را تشکیل می‌دهند و نیاز است که از حیث آماری هم توجه ویژه‌ای به شهر قم داشته باشیم.
وی با اشاره به اینکه شهدای روحانی سرمایه‌ای برای ما هستند و نباید از آنها غفلت کنیم، گفت: موضوع شهدا، روحانیون شهید و جایگاه برخی از این شهدا، سه دلیلی هستند که ما را به برگزاری کنگره شهدای روحانی استان قم متناسب با شأن آنان ملزم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین ربانی افزود: آمار بالای شهدای روحانی نسبت به دیگر اقشار جامعه نشان می‌دهد که روحانیت بیش از سایر اقشار در دوران دفاع مقدس احساس وظیفه کرده و به مردم خدمت کرده است و باید برای مردم تبیین شود که روحانیت همواره در صف اول مبارزات بوده است و اکنون هم در صف مقدم قرار دارد.
وی ابراز داشت: در برگزاری کنگره شهدای روحانی نباید تنها به برگزاری جلسه و چاپ کتاب اکتفا کرد، بلکه باید از ابزارهای مختلف هنری و علمی مانند تهیه کلیپ از زندگی‌نامه و وصیت‌نامه شهدا و مصاحبه با خانواده آنان برای برگزاری کنگره‌ای متناسب با شأن شهدای روحانی استفاده شود.
رئیس مرکز خدمات تصریح کرد: علاوه بر اجرای مناسب، برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی نیازمند یک عقبه فکری و علمی مناسب است تا با استفاده از روش‌های تأثیرگذار و علمی، کسانی که دوران دفاع مقدس را ندیده‌اند به‌خوبی در جریان فداکاری مخلصانه و از جان‌ مایه گذاشتن روحانیت قرار گیرند.
وی افزود: هدف شما در برگزاری کنگره بزرگداشت شهدای روحانی بسیار مقدس و بزرگ است؛ شما نباید به دلیل برخی مشکلات در انجام این کار بزرگ دلسرد شوید، بلکه باید با امید به پروردگار و با همت و تلاش، این کار را به سرانجام برسانید تا بتوانیم دین خودمان را به شهدای عزیز ادا کنیم.

انتهای پیام/313/30

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha