پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آل هاشم

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی توجه به کتابخانه سازی در فرهنگ وقف در کنار مساجد و مدارس موقوفه مخصوصا در وصایایی که از محل ثلث اموال نوشته می شود، می تواند در جهت رشد کتابخانه سازی در کشور موثر واقع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی، سه شنبه شب در دیدار اعضای انجمن خیرین کتابخانه ساز استان با ابراز تاسف از سرانه بسیار پایین مطالعه در کشور ابراز داشت: متاسفانه وضعیت کتابخوانی در ایران به یک معضل تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه از آمار کتابخانه های کشور اطلاع دقیق دارد، افزود: هر محله باید یک کتابخانه مجهز داشته باشد تا مساله اوقات فراغت نوجوانان و جوانان با محیط سالم حل شود، به گونه ای که حتی نوجوانان مطالعات درسی را هم در این اماکن انجام بدهند.

امام جمعه تبریز در ادامه با اشاره به عدم توانایی مالی نهاد کتابخانه برای ایجاد کتابخانه های جدید عنوان کرد: با وجود آمار پایین مطالعه اما کتابخوان های حرفه ای و مستمری در کشور داریم که خیرین باید در امر کتابخانه سازی ورود جدی تر پیدا کنند.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در پایان با پیشنهاداتی در خصوص رشد کتابخانه سازی در کشور اظهار داشت: فرهنگ سازی این امر نیک با تبلیغ و معرفی انجمن خیرین کتابخانه ساز در بین افراد خیر و نیز وارد کردن کتابخانه سازی در فرهنگ وقف در کنار مساجد و مدارس موقوفه مخصوصا در وصایایی که از محل ثلث اموال نوشته می شود، می تواند در جهت رشد کتابخانه سازی در کشور موثر واقع شود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha