جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
 آیت الله صادق آملی لاریجانی

حوزه/ رئیس قوه قضاییه در مراسم تحلیف دوازدهمین رئیس جمهوری اسلامی، نگاه توحیدی را لازمه پاسداری از مذهب دانست و گفت: انقلاب و نظام جمهوری اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان، با تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب و حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، آیت الله صادق آملی لاریجانی، عصر امروز شنبه 14 مرداد، در مراسم تحلیف دوازدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران، در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقام معظم رهبری با رهبری داهیانه و تدابیر حکیمانه، کشتی انقلاب را هدایت می کنند، گفت: امروز انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی علی رغم توطئه های دشمنان با تدابیر رهبر معظم انقلاب و حضور همیشه در صحنه مردم به حیات مقتدرانه خود ادامه داده و مسئولان کشور بر اساس اصل ششم قانون اساسی  جمهوری اسلامی مستقیم و غیرمسقتیم از آن پاسداری کرده اند.

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اصل مردم سالاری دینی در جمهوری اسلامی ایران، ادامه داد: براساس بند هشتم اصل سوم قانون اساسی، دولت مکلف است همه امکانات خود را برای جلب مشارکت عامه مردم در تعیین سرنوشت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی به خوبی به کار گیرد.

آیت الله آملی لاریجانی تصریح کرد: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضائیه با افتخار اعلام می کنم که جمهوری اسلامی ایران امروز با اتکا بر آموزه های بلند دینی و تمدن غنی خود از جمله کشورهای بزرگ جهان است که علی رغم تهدیدات فراوان از سوی استکبار جهانی، توانسته سکاندار استقلال، آزادی و مظهر مردم سالاری دینی در منطقه و جهان باشد.

وی با بیان اینکه مردم سالاری دینی، نظامی سیاسی مبتنی بر آرای مردم و آموزه های دینی و ارزش های اخلاقی است، گفت: فلسفه سیاسی نهفته در این نظام سیاسی، فلسفه ای دقیق هم از جهات هستی شناسانه و متافیزیکی و هم از جهات معیاری و ارزشی است و از پارادوکس های نظام لیبرال دموکراسی خالی است. قانون اساسی جمهوری اسلامی مبین این نظام سیاسی و فلسفه آن است.

رئیس قوه قضائیه با باشاره به این که با تحلیف رئیس جمهور دوازدهم در این مجلس باشکوه، دوره جدیدی در حیات سیاسی کشور گشوده می شود، اظهار کرد: متن سوگندی که رئیس جمهور یاد می کند بسیار مهم و قابل توجه است و از جمله اموری که به وسیله سوگند به آن ملتزم می شود آن که پاسدار مذهب رسمی و نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی کشور باشد.

وی با بیان اینکه پاسداری از مذهب رسمی کشور، نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی، لوازمی دارد، افزود: اصول قانون اساسی اصولی مهم، مترقی و جامع الاطراف است که با مداقه مجلس خبرگان قانون اساسی تدوین و با رأی قریب 98 درصدی مردم به تایید قاطبه ملت رسیده است.

آیت الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه بنیادی ترین مبنای قانون اساسی نگاه توحیدی است، ادامه داد: این مسئله در سراسر میثاق ملی حضور دارد و به خصوص در اصل دوم بدان تصریح شده که براساس آن جمهوری اسلامی، نظامی بر پایه ایمان به خدای یکتا است.

رئیس دستگاه قضائی تصریح کرد: نگاه توحیدی است که در سیاست خارجی و روابط بین المللی می گوید که از هیچ قدرتی جز خدا نترسید.

وی تاکید کرد:  نگاه توحیدی است که می گوید عزت را باید در نزد خدا یافت، نگاه توحیدی است که می گوید هدف از حکومت، رشد دادن انسان در حرکت به سوی خدا و نظام الهی است. این نگاه توحیدی است که انشان را به عدالت فرا می خواند و همین نگاه است که بندهای گران را از جان آدمی باز می کند و وی را به آزادی دعوت می نماید.

رئیس قوه قضائیه تصریح کرد: ضمن تبریک و تهنیت به رئیس جمهور و آرزوی توفیق برای وی، اعلام می کنم نیک بنگرید که تلاش ها و اقدامات شما در ترازوی نگاه توحیدی چگونه است و مسلم بدانید هر قدمی که در این طریق بردارید، همه از آحاد ملت، مسئولان و دلسوزان نظام حامی و همکار شما خواهند بود.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان گفت: اینجانب به عنوان رئیس قوه قضائیه هر خدمتی در این مسیر میسر باشد دریغ نخواهم کرد، چرا که امروز نظام اسلامی نیازمند مجاهدت ها و تلاش های خالصانه آحاد ملت و خصوصاً مسئولان متعهد کشور است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha