پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
روز جهانی مسجد

حوزه/ امینی با اشاره به کمبود مسجد در کشور، گفت: به ازای هر ۱۱۰۰ نفر در کشور یک مسجد داریم که این تعداد بسیار کم است و جای تامل و تدبر دارد که این آمار دراصفهان، به ازای هر ۹۰۰ نفر یک مسجد است

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الله امینی باغبادرانی، ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز جهانی مسجد، گفت: سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در روز جهانی مسجد اهمیت و کاربرد مساجد را برای تمامی مردم مشخص کرد.

وی  عنوان کرد: از 37 سال قبل تا به اکنون، تعداد مساجد 3 برابر شده  و از 25000 مسجد به 75000 مسجد رسیده ایم.

 امینی با اشاره به کمبود مسجد در کشور، به ازای هر 1100 نفر در کشور یک مسجد داریم که این تعداد بسیار کم است و جای تامل و تدبر دارد.

وی تصریح کرد: به برکت خیرین، 5315 مسجد در استان اصفهان ساخته شد و با توجه به این موضوع، استان اصفهان بیشترین تعداد مسجد را درخود جای داده است.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد اصفهان با اشاره به این که در حال حاضر در این استان به ازای هر 900 نفر یک مسجد داریم، بیان کرد: در مناطق و محله های قدیمی و همچنین روستاهای استان  تراکم مساجد بیشتر و درحال حاضر تعداد مساجد در شهرک های جدید کمتر است.

امینی تاکید کرد: بایستی 1600 مسجد دیگر با همکاری خیرین، دولت و مردم ساخته شود تا تراکم مساجد در استان اصفهان متعادل شود.

وی در ادامه افزود: با استفاده از نرم افزار های تخصصی نقاط تراکم مسجد در مناطق و نقاط فقیر بررسی شده و نقشه ها آماده ارائه به بنیاد مسکن، شهرداری و مسکن و شهر سازی جهت همکاری درساخت مسجد است.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان، بیان کرد: طبق قانون ششم توسعه همه ادارات و نهاد های مسکن و شهر سازی موظف به تامین زمین و پروانه رایگان برای ساخت مسجد هستند.

امینی با اشاره به نقش مردم در انجام امور مساجد، بیان داشت: فعالیت های مردم در مسجد برای کمک دادن به خادمین مسجد به صورت خود جوش است و خادمین نمی توانند به تنهایی به تمام امور مربوط به مسجد رسیدگی کنند.

وی با تاکید بر سخن گفتن درباره ارزش خدمت در مسجد نزد مردم توسط امام جماعت تصریح کرد: اگر ارزش خدمت در مسجد برای مردم گفته شود، آنها متوجه خواهند شد خدمت در مسجد اجر و قربی کم تر از خدمت به حرم ائمه اطهار(ع) ندارد. خداوند متعال حضرت ابراهیم(ع) و اسماعیل(ع) را خادم مسجد نامیده که اهمیت خدمت در مسجد در این آیات واضح و شفاف است.

معاون مرکز رسیدگی به امور مساجد استان اصفهان با اشاره به برنامه های مرکز رسیدگی به امور مساجد بیان داشت: تجلیل از برترین های مسجد، امام های جماعت مساجد، هیئت امنا، فرماندهان بسیج، مدیران فرهنگی مساجد ، کلنگ زنی، انتشار بروشور، پوستر، ویژه نامه و بازدید مدیران اجرایی و معاونین مرکز امور رسیدگی به مساجد از روستاها جهت عرض خداقوت به دست اندرکاران امور مساجد مهم ترین برنامه های پیش رو این مرکز است.

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha