جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
دارالقرآن

حوزه/مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: در حال حاضر ۲۰۱ مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مناطق مختلف این استان فعال است.

حمزه بابایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: در حال حاضر 201 مؤسسه و خانه قرآن شهری و روستایی در مناطق مختلف این استان فعال است که این تعداد شامل 33 مؤسسه قرآنی، 45 خانه قرآن شهری و 133 خانه قرآن روستایی است.

وی افزود: در حال حاضر 30 موسسه قرآنی و مردمی ثبت شده در استان فعالیت دارد و همچنین پرونده تأسیس سه موسسه دیگر از سال گذشته در دست اقدام بوده که هنوز ثبت نهایی نشده است.

بابایی با بیان اینکه در سال جاری درخواست تأسیس پنج موسسه قرآنی و مردمی به تفکیک در شهرستان‌های بجنورد و اسفراین دو موسسه و شیروان یک موسسه در حال پیگیری است، گفت: پرونده درخواست تأسیس مؤسسات به هیئت مرکزی رسیدگی به امور مؤسسات قرآنی در تهران ارسال شده که پس از تأیید به ثبت نهایی می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه فعالیت مؤسسات قرآنی در راستای اصل 44 قانون اساسی و برون‌سپاری فعالیت‌های اداری صورت می‌گیرد، اظهار داشت: بااین‌حال حمایت اداره کل تبلیغات اسلامی در سه بخش واگذاری طرح‌ها به مؤسسات، کمک‌های نقدی بلاعوض و کمک‌های غیر نقدی در قالب تهیه اقلام و تجهیزات موردنظر مؤسسات ارائه می‌شود.

مسئول دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در خصوص فعالیت‌های خانه‌های قرآنی شهری و روستایی هم با بیان اینکه برخی خانه‌های قرآنی مجوز گرفته ولی غیرفعال هستند، تصریح کرد: در حال حاضر 111 خانه قرآنی روستایی و 36 خانه قرآنی شهری فعال است.

وی در خصوص فعالیت دارالقرآن خراسان شمالی با اشاره به اینکه در حوزه آموزش حفظ قرآن، حفظ کل و حفظ موضوعی و سوره‌ای و اجزای مختلف برای سنین مختلف در حال اجرا است، گفت: در حوزه حفظ قرآن، برخی مواقع طرح‌های 6 ‌ماهه و یک‌ساله حفظ بازخوردهای منفی دارد؛ به همین دلیل ما طرح‌های حداقل سه‌ساله و پنج‌ساله را اجرا می‌کنیم.

بابایی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یک‌نهاد فرهنگی دینی است که می‌تواند با انجام فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی اثرگذار جامعه را از انحرافات فکری و اخلاقی  نجات دهد، افزود: کانون‌های فرهنگی دینی، مؤسسات قرآنی جزو ظرفیت بالای تبلیغات اسلامی در برگزاری برنامه و فعالیت‌های فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی هستند.

وی با اشاره به اینکه نباید از قرآن کریم به‌عنوان یک کتاب زینتی در درون خانه‌ها و در مناسبت‌های مختلف از قبیل مراسم عروسی و فاتحه و  استفاده شود، خاطرنشان کرد:  باید با فرهنگ‌سازی و اجرای برنامه‌های فرهنگی اثرگذار  مفاهیم ارزشمند این کتاب آسمانی به‌عنوان یک قانون در سطح جامعه و خانواده پیاده شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha