چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام میرعمادی

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان، «تولید» و «اشتغال» را سیاست راهبردی در اجرای اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: برای تحقق احکام اسلامی و ترویج عدالت در جامعه باید صداقت ،عدالت و کسب روزی حلال براساس شاخصه های حکومت امیرالمومنان علی (ع) سرلوحه فعالیت اصناف و بازاریان قرار گیرد .

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد ؛حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی، صبح امروز در همایش بسیجیان اصناف استان با تبریک دهه امامت و ولایت، با اشاره به این که نیازهای اولیه و حقوق هر شخص نسبت به حکومت،  ابعاد مختلفی دارد، گفت: اولین حقی که مردم بر گردن حکومت و نظام دارند حق عدل و عدالت است .

وی با اشاره به این که اساسی ترین نیاز بشر در هر حکومتی مساله عدل و اجرای یکسان قانون و عدالت بر همگان است، تصریح کرد: برای ترویج احکام اسلامی در جامعه باید به رعایت این اصل توجه ویژه ای شود.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که برقراری امنیت در جامعه نیز از دیگر مولفه های ترویج احکام اسلامی و رونق کسب و کار در جامعه است، خاطر نشان کرد: راوانی نعمت و بهبود کسب و کار پایدار در سایه تحقق امنیت در جامعه بویژه در فضای کسب و کار حاصل خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم احکام اسلامی بصورت مستمر در جامعه ترویج یابد باید صداقت و عدالت را ترویج دهیم، اظهار داشت: بازاریان و اصناف باید با قرار دادن سیره و منش مولا علی (ع) در نهج البلاغه با صداقت در گفتار، رعایت عدل و در نظر گرفتن حقوق مشتریان به فعالیت اقتصادی خود بپردازند.

وی با اشاره به اینکه بازار در گذشته تا به امروز تکیه گاه امامت و ولایت بوده و هست، گفت: ائمه اطهار(ع) تکیه گاهشان به کسبه بوده و همواره کسبه و بازار یاری گر ترویج ارزش های دینی و ارزشی در جامعه بوده اند .

رئیس شورای حوزه علمیه استان لرستان در ادامه با اشاره به این که امامت و ولایت بر دل مردم حکومت می کند، بیان داشت: مردم نیاز به حکومت، امامت و ولایت دارند و رفاه عمومی و معیشت مردم در سایه ولایت و امامت محقق می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر این که تنها نظامی در جهان که می تواند عدالت پایدار، رفاه و امنیت عمومی را در جامعه ایجاد نماید، نظام ولایت و امامت است، گفت: مردم در سایه نظام ولایت و امامت از نعمت های مادی و معنوی بهره مند خواهند شد .

وی با اشاره به اینکه امامت و ولایت اساس دین است، اظهار داشت: حلال و حرام و برکت در زندگی در سایه نظام ولایت و امامت حاصل خواهد شد .

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: کمال و اتمام دین به امامت و ولایت است و مرد در سایه نظام ولایت و امامت به سعادت دنیوی و اخروی نائل خواهند شد .

حجت الاسلام والمسلمین میرعمادی با تاکید بر این که امروز هم بعد از حکومت نبوی و علوی در ایران حکومت جمهوری اسلامی شکل گرفته است، بیان داشت: برقراری عدالت، امنیت و اقتصاد پویا از اهداف نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است .

وی با بیان این که به تعبیر امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب دشمنان با اسلام مشکل دارند، تصریح کرد: دشمنی ایادی استکبار ،هم پیمانانش و گروه های تکفیری تروریستی در اصل با اسلام و آموزه های اسلامی است.

امام جمعه خرم آباد با بیان این که نظام اسلامی به دنبال امنیت و آرامش عمومی است، خاطر نشان کرد: سربلندی امروز ایران اسلامی در سایه نظام ولایت و امامت است.

حجت الاسلام ولمسلمین میرعمادی با اشاره به این که معرفت، تبعیت و یاری دادن ولایت و رهبری نیز از حقوق حکومت  برگردن مردم است، گفت: دور ندیشی، بصیرت، شجاعت رهبری و حرکت مردم در زیر چتر ولایت امروز موجب اقتدار روزافزون نظام اسلامی در جهان شده است.   

نماینده ولی فقیه در استان لرستان  با اشاره به اینکه بازار تکیه گاه امامت و ولایت بوده گفت: برای تحقق احکام اسلامی و ترویج عدالت در جامعه باید صداقت، عدالت و کسب روزی حلال براساس شاخصه های حکومت امیرالمومنان علی(ع) سرلوحه فعالیت اصناف و بازاریان قرار گیرد .

وی در پایان تصریح کرد: امروز باید با تبعیت و یاری نمودن ولایت و رهبری ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی را تحقق بخشیم، چرا که ترویج احکام اسلامی پیش نیز تحقق ابعاد اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام

 

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha