چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که غدیر موضوعی مقطعی نیست که با تلاش و توطئه دشمنان به فراموشی سپرده شود، گفت: غدیر یک جریان همیشه زنده و پویا در جهان بشریت است تا هر انسانی از چشمه آن بهره مند شود در دنیا و آخرت به سعادت و کمال دست خواهد یافت.

حجت الاسلام والمسلمین محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در این استان با گرامیداشت دهه امامت و غدیر، جايگاه غدير در نزد مسلمانان را بسيار مهم و ارزشمند دانست و افزود: پيامبر گرامی اسلام (ص) در حجه الوداع با هدف تعيين وصي و ولي امر خويش مردم را در مکاني به نام غدير خم گرد هم آورد و حضرت علي(ع) را به عنوان جانيش خود معرفي کرد که عمده هدف ان حضرت از اين کار امتداد خط نبوت در مسير ولايت بود.

وی با تبيين اهميت واقعه غدير خم در مکتب اسلام گفت: سرتاسر حيات طيبه رسول ‌اکرم(ص) و لحظه به لحظه آن در نزد مسلمانان داراي اهميت بالایی است چرا که نه تنها کلام رسول‌ اکرم به نص صريح آيات قرآن، عاري از هرگونه هوا و هوس و متصل به سرچشمه وحي است، بلکه عمل و فعل آن بزرگوار نيز بر تک تک مسلمانان حجت است و صراط مستقيم را به عالميان نشان مي دهد. 

استاد حوزه علمیه مازندران، غدير را نقطه تلاقي کاروان رسالت با طلايه داران امامت عنوان کرد و افزود: واقعه غدير خم که در آخرين سال زندگي رسول گرامي اسلام(ص) رخ داد و در آن علي (ع) به جانشيني آن حضرت برگزيده شد، حادثه‏اي تاريخي نيست که در کنار ديگر وقايع بدان نگريسته شود. 

امام جمعه نکا با بیان این که غدير تنها نام يک سرزمين نيست بلکه يک تفکر است و نقطه تلاقي کاروان رسالت با طلايه ‏داران امامت است، بیان داشت: غدیر در حقيقت نشانه و رمزي است که از تداوم خط نبوت خبر مي‏دهد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، تقویت و پاسداشت غدیر را احیاء سنت نبوی دانست و تصریح کرد: امروز جامعه بشری بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از فرهنگ ارزشمند غدیر است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که دشمنان به دنبال حذف غدير از اسلام هستند اما اسلام بدون غدير معنايي ندارد، تصریح کرد: حمايت از ولايت در اسلام باعث انسجام و استحكام جهان اسلام خواهد شد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با بيان منزلت هفته ولايت به راه‌هاي ترويج فرهنگ ولايت و غدير بين مردم اشاره كرد و بيان داشت: غدير از جمله عوامل شناخت بهتر و عميق‌تر دين مبين اسلام و خداشناسي است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی، عيد غدير خم را از بزرگترين اعياد اسلامي دانست و افزود: تمام خوبي ها در ولايت جمع شده و سعادت دنيا و آخرت در گرو اين امر است به همین دلیل باید همه توان خود را در جهت تقویت ولایت بکار گیریم.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود بر ضرورت تبيين، ترويج و اشاعه فرهنگ غني غدير و تبيين مقام و فضايل اميرالمؤمنين علي(ع ) در دهه غدیر تأکید کرد و گفت: بايد تلاش کنيم تا مباني امامت و عشق به ولايت را تقويت و از اين مهم در راستاي تعليم شعائر اسلامي و ديني بهره برداري کنيم.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که امروز جامعه اسلامی نیازمند درک عمیق نسبت به موضوع غدیر است، بیان داشت: غدیر سرچشمه بسیاری از خوبی ها در جهان بشریت است که با بهره گیری از فرهنگ متعالی آن می توان به رستگاری رسید.

وی با بیان این که غدیر موضوعی مقطعی نیست که با تلاش و توطئه دشمنان به فراموشی سپرده شود، افزود: غدیر یک جریان همیشه زنده و پویا در جهان بشریت است که هر انسانی از چشمه آن بهره مند شود در دنیا و آخرت به سعادت و کمال دست خواهد یافت.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که تقویت مسأله غدیر حرکت در مسیر تکمیل دین و اتمام نعمت است، بیان داشت: امروز هر گامی که برای تقویت غدیر برداشته شود به طور حتم موجب تقویت اصل دین و ادامه دادن سنت پیامبر گرامی اسلام خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha