جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
​تخریب روستاهای فلسطینی

حوزه/گروه حقوق بشر بتسلم در سرزمین‌های اشغالی با ارسال نامه سرگشاده‌ای به نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره تخریب دائمی روستاهای فلسطینی و آواره‌سازی ساکنان آن به منظور ساخت شهرک‌های یهودی نشین هشدار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از maannews، گروه حقوق بشر بتسلم طی در سرزمین های اشغالی طی نامه‌ای سرگشاده به نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اقدامات اسرائیل را در تخریب روستاهای فلسطینی و آواره سازی ساکنان این روستاها در کرانه باختری اشغالی به شدت محکوم کرده و آن را «جنایت جنگی» خواهند.

در این نامه بتسلم به طور دقیق چگونگی نقض قوانین بین المللی توسط اسرائیل را توضیح داده و خاطر نشان کرد: تخلیه روستاهای خان الاحمر و سوسیه در کرانه باختری یک جنایت جنگی محسوب می‌شود که در دستور کار شما و تحت مسئولیت شخصی شما انجام شده است.

هر دو روستای سوسیه و خان الاحمر در منطقه تحت کنترل نظامی کامل اسرائیل قرار داشته و مقامات رژیم صهیونیستی به هیچ وجه حاضر نیستند اجازه ساخت و ساز به ساکنان فلسطینی در این منطقه بدهند. گروه‌های حقوق بشر اعلام کرده‌اند این سیاست اسرائیل در راستای هدف توسعه شهرک‌های یهودی‌نشین در سرتاسر منطقه از طریق آواره‌سازی فلسطینیان است.

در ادامه نامه بتسلم آمده است: سیاست برنامه ریزی اسرائیل در منطقه ساکنان فلسطینی را تقریبا از داشتن هر گونه امکان ساخت و ساخت به اهداف مسکونی محروم ساخته، مانع ارتباط داشتن آنان با زیرساخت‌ها، مانع ساخت و ساز عمومی مطابق با نیازهای ساکنان مانند مدارس، درمانگاه‌های پزشکی و زمین‌های بازی کودکان می‌شود. در این شرایط فلسطینیان هیچ چاره‌ای ندارند به جز اینکه بدون مجوز اسرائیل اقدام به ساختن منازل‌شان کنند و همواره در این ترس و وحشت که بولدوزرهای اسرائیل خانه آن‌ها را روی سرشان خراب کند، به سر ببرند.

اسرائیل درحالی روستاهای فلسطینی را غیرقانونی اعلام می‌کند، که بسیاری از این روستاها پیش از اشغال سرزمین‌های فلسطین وجود داشته‌اند.

در این نامه آمده است: بسیاری از ساکنان روستاها از زمان پیش از اشغال فلسطین در اینجا سکونت داشته‌اند و اسناد لازم برای اثبات ادعایشان را نیز دارند.

گروه در نهایت می‌نویسد: ما از شما می‌خواهیم از نقض حقوق بشر و تخریب خانه‌های مردم خودداری کنید. بار دیگر به شما هشدار می‌دهیم! این اقدامات انجام شده زیر نظر و اراده شما جنایت جنگی محسوب می‌شود و مسئولیت آن با شخص شماست!

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha