دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
مسابقات قرآن کریم

حوزه/ نماهنگ سوره مبارکه ناس از سوی موسسه قرآنی «راه بهشت» به مدیریت و شعر سرایی حت‌الاسلام و المسلمین عبدالقدیراسفندیار و کارگردانی محمدرضا دهستانی برای اولین بار تولید و در همایش « قرآن ، کودک و رسانه » پخش شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» رئیس موسسه قرآنی راه بهشت عصر امروز  در همایش «قرآن، کودک و نوجوان و رسانه» که در پژوهشکده باقرالعلوم(ع) برگزار شد با اشاره به انتخاب نام «راه بهشت» برای این موسسه گفت: اگر ما سخن خداوند را همان طور که بیان شده است برسانیم راه بهشت را معرفی کرده‌ایم.

حجت الاسلام اسفندیار افزود: رونمایی از نماهنگ سوره ناس اولین محصول تولیدی این موسسه است؛  همچنین کتب مصور سوره‌های حمد و ناس نیز در دست تولید قرار دارد.

وی بیان داشت: در کارهای تبلیغی و قرآنی با کودکان و نوجوانان اسم و رسمی در کار نیست و کسانی که درجات تخصصی پیدا می‌کنند خود را از عرصه کودک و نوجوان پرهیز می‌دهند در حالی که این نگاه باید عوض شود و حتما افرادی که دارای تخصص و تحصیلات عالیه هستند وارد این مقوله شوند و از نگاه های سطحی بپرهیزیم.

حجت الاسلام اسفندیار بیان کرد: کودک و نوجوان مخاطب دارای درک و فهم و تحلیل متناسب با سن خود است و نباید در برخورد با آنان مسایل را سطحی بررسی کنیم؛ این سؤال اساسی مطرح است که چرا تا ششم ابتدایی کتب درسی ما نصاب علمی لازم را ندارد.

وی افزود: در ابلاغ دین و قرآن نباید سلیقه خود را بر کلام الهی غالب کنیم زیرا سور قرآن کریم اهداف و پیام‌هایی دارد ولی ما مبلغان بعضا این مفاهیم را در مواجهه با کودکان و نوجوانان سانسور می‌کنیم.

رئیس موسسه قرآنی راه بهشت با بیان اینکه باید از قالب‌های رسانه‌ای نوین و هنرهای مختلف در کارهای تبلیغی بهره ببریم تصریح کرد: باید از همه ظرفیت‌های هنری در تمامی ابعاد و با انواع روش‌ها برای انتقال دین و قرآن به کودکان و نوجوانان تلاش کنیم.

یادآور می‌شود نماهنگ سوره مبارکه ناس به ارایه مفهومی از این سوره برای گروه سنی کودک و نوجوان پرداخته و کارگردانی آن بر عهده محمدرضا دهستانی بوده است و شعر آن نیز توسط حجت‌الاسلام اسفندیار سروده شده است.

در این نماهنگ سعی شده است تا با تصویرسازی مناسب و جذاب، مفهوم والای این سوره مبارکه متناسب با این گروه سنی به آنان منتقل شود.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha