جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پژوهش

حوزه/ معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان گفت: طلبگی به معنای پژوهشگری است و طلبه در طول تحصیل باید بداند که کتب درسی آموزشی نشان دادن راه است و اگر بخواهد در این مسیر پیشرفت کند و بتواند پاسخگوی نیازهای خود، خانواده و جامعه و فضای بین المللی باشد راهی جز پژوهش ندارد.

زهرا سهرابی، معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان در گفتگو با خبرنگار «حوزه» در اصفهان، پیرامون اهمیت پژوهش و تحقیق، اظهار کرد:  با توجه به اهتمام ویژه مدیریت حوزه علمیه خواهران استان مبنی بر تاکید به حضور گسترده مدارس  علمیه در جشنواره های پژوهشی خاصه علامه حلی، رقابت خوب وقابل توجه ای جهت ارائه آثار تحقیقی در بین طلاب و مدارس وجود دارد

وی بیان کرد: باید نظام آموزشی حوزه پژوهش محور شود تا فرهنگ تحقیق و پژوهش در بین طلاب نهادینه گردد، چرا که بی شک در مسیر تولید علم، پژوهش و تحقیق حرف اول ونهایی را می زند ولذا به طور جدی ایجاد نظام آموزشی پژوهش محور خصوصا در حوزه های علمیه می تواند طلاب را به این سمت سوق دهد.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان ادامه داد: بر این اساس  فکر  ایجاد مرکز پژوهشی یکی از دغدغه های مدیریت حوزه خواهران استان است تا بتوانیم طلاب علاقه مند به پژوهش را دور هم جمع کنیم وبه طور ویژه به ساحت پژوهش خدمت نماییم، امیدواریم در آینده ای نه چندان شاهد ایجاد وفعالیت آن باشیم.

وی با اشاره به این که لازمه گذراندن بعضی از واحدهای آموزشی، انجام تحقیق درسی است، اظهار کرد: طلبگی به معنای پژوهشگری است و طلبه در طول تحصیل باید بداند که کتب درسی آموزشی نشان دادن راه است و اگر بخواهد در این مسیر پیشرفت کند و بتواند پاسخگوی نیازهای خود، خانواده و جامعه و فضای بین المللی باشد راهی جز پژوهش ندارد، در این زمینه تلاش و تبیین اهمیت پژوهش توسط مدیران و اساتید مدارس علمیه حائز اهمیت است.

سهرابی عنوان کرد: طلاب زیادی علاقمند به فعالیت های پژوهشی هستند و باید بدانند اگر از ابتدا براساس آیین نامه ها و شیوه های مورد قبول به کار پژوهشی بپردازند این حرکت با اسلوب درست پیش خواهد رفت وقابل طرح در مجامع علمی خواهد بود در غیر این صورت  ممکن است منجر به سرخوردگی طلبه گردد.

وی ادامه داد: مساله مهم دیگر حفظ انگیزه است که مقدماتی دارد از جمله اینکه طلبه بداند به دنبال پاسخ به چه شبهه ای است و چه مجهولی را می خواهد بیابد و اینکه موضوع پژوهش کاربردی باشد، مسلما این موارد با ترسیم برنامه و هدفمندی میسر خواهد بود.

معاون پژوهش حوزه علمیه خواهران اصفهان با بیان اینکه بنا براین انتظار ما از طلاب اهل قلم در چند مساله خلاصه می شود، گفت: نخست حرکت طبق اسلوب های مجاز، دوم  هدفمندی، سوم ترسیم برنامه و در آخر حفظ انگیزه پژوهش است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha