جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی:

حوزه/ دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که به هر طریقی از جمله زبان هنر باید واقعه مهم و تاریخی مباهله برای نسل جوان تببین شود، گفت: واقعه مباهله در دوران عظمت دین اسلام به وقوع پیوست و امروز نیز نظام اسلامی در دوران عظمت و عزت تشیع این واقعه را برای جهان اسلام تبیین می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران، شامگاه چهارشنبه، در جشن بزرگ مباهله، در سالن اجتماعات شیخ صدوق(ره) حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، با بیان اینکه پیام مباهله تاکید بر استفاده از معنویت و دعا برای اثبات حقانیت است، گفت: واقعه مباهله جایگاه واقعی اهل بیت(علیهم السلام) را در نزد خدا و پیامبر(ص) تبیین کرد و نشان داد که امیرالمومنین(ع)، حضرت فاطمه زهرا(س) و امام حسن و حسین(ع) چه عظمت و جایگاهی دارند.

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر با بیان این که به هر طریقی از جمله زبان هنر باید واقعه مهم و تاریخی مباهله برای نسل جوان تبیین شود، عنوان داشت: واقعه مباهله در دوران عظمت دین اسلام به وقوع پیوست و امروز نیز نظام اسلامی در دوران عظمت و عزت تشیع این واقعه را برای جهان اسلام تبیین می کند.

تولیت مدرسه علمیه امام خمینی(ره) تهران با اشاره به واقعه مباهله، بیان داشت: روز مباهله مصادف است با نزول آیه تطهیر «إِنَّمَا یُرِیدُ اللَّهُ لِیُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَیْتِ وَیُطَهِّرَكُمْ تَطْهِیرًا » )احزاب/33( در سال 10 هجری قمری، و روزی است که سوره «هل اتی» در حق اهل بیت(ع) نازل شد.

وی با اشاره به معنای مباهله، گفت: معنای مباهله؛ تقاضای لعن الهی از سوی دو نفر یا دو دسته برای طرف مقابل خویش است که هر یک خود را بر حق می‌دانند. این واژه در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند؛ اما در روز موعود از این کار انصراف دادند.

امام جمعه موقت تهران با بیان این که در آیه مباهله خداوند علی(ع) را به عنوان نفس پیامبر(ص) معرفی می‌کند، تصریح کرد: حضور دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) در روز مباهله دارای اهمیت ویژه ای است زیرا وجود مقدس حضرت زهرا(س) از عمودهای دین است، و لذا خداوند متعال در آیه‌ مباهله حضرت زهرا(س) را نابود کننده باطل و مدافع حق معرفی کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در پایان با بیان این که دعا یکی از پیام های واقعه مباهله بود، گفت: پیام مباهله تاکید بر استفاده از معنویت و دعا برای اثبات حقانیت است، و همه باید تلاش کنیم تا علاوه بر تقویت باورهای اعتقادی و دینی به اهمیت دعا برای رشد و کمال توجه ویژه کنیم. 313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha