یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 28, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: در این آستان مقدس بستری ایجاد شده است تا بتوانیم از ظرفیت شاعران به صورت گسترده‌تری استفاده کنیم و امیدواریم شاعران نیز به این آستان مقدس توجه ویژه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی  در دیدار جمعی از شاعران برجسته استان قم که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) انجام شد، با اشاره به اینکه در ماه ذی‌الحجه مناسبت‌های بسیاری مرتبط با ولایت و امامت است، اظهار کرد: آیه «اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم‌« در سوره مبارک مائده در عرف جامعه شیعی و ولایی نماد غدیر و نصب امیرالمومنین علیه‌السلام در جایگاه ولایت است.

وی اضافه کرد: استفاده از آیه «اليوم يئس الذين كفروا» قبل از آیه «اليَوم‌َ اَكمَلت‌ُ لَكُم دينَكُم‌« نشان می‌دهد که خداوند متعال یأس کفار را بر اکمال دین مقدم دانسته است چرا که کفار علاقه و عطش بسیاری داشتند که نور خداوند متعال را خاموش کنند به همین علت خداوند متعال نیز در مرحله نخست آنها را مورد خطاب قرار داده است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) خاطرنشان کرد: با اعلام ولایت حضرت علی علیه‌السلام ساختار دین به صورتی شکل گرفت که دیگر کفار نمی‌توانند در دین رخنه‌ای ایجاد کنند اما آنها هیچگاه از مسلمان مایوس نمی‌شوند چرا که مسلمان نیز بشر است و امکان اشتباه دارد.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که هنر نیز با نگاه ویژه ولایت فقیه از جایگاهی ویژه برخوردار است به همین علت دشمنان مایوس هستند از اینکه بتوانند در این بعد از زندگی معنوی جامعه رخنه‌ای داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با بیان اینکه دشمنان بسیاری مقابل نظام اسلامی قرار دارند، یادآور شد: این افراد از ابتدای انقلاب تا کنون دشمنی خود را با رهبری ولایت فقیه به خوبی نشان داده‌اند اما به لطف خداوند متعال فرهنگ انقلاب اسلامی از مرزهای ایران خارج شده است.

وی از رشادت‌های مدافعان حرم یاد کرد و گفت: فرهنگ شهادت در میان جوانانی که انقلاب و دفاع مقدس را ندیده‌‌اند، حفظ شده است به همین علت این افراد آگاهانه جان خود را به شیوه‌ای تقدیم اسلام و انقلاب می‌کنند که شهادت آنها همگان را حیرت‌آور می‌کند.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی به برخی از ویژگی‌های شهید حججی اشاره کرد و گفت: اکنون تکلیف پیکر این شهید بزرگوار مشخص نیست که این هم یکی از ضلع‌های ایثار و شهادت است؛ باید از بسترهای هنری در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استفاده کرد.

وی در خدمت اساتید بودن را یکی از مباحث مهم در عرصه هنر دانست و تصریح کرد: زمانی که شاعران با اساتید توانمند در ارتباط باشند، استعدادها آنها کشف می‌شود، در شرایط کنونی برای رسیدن به بالندگی و رشد نیازمند کشاف هستیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شعر نیازمند شور و حال است، اظهار کرد: در آستان مقدس حضرت معصومه سلام‌الله علیها بستری ایجاد شده است تا بتوانیم از ظرفیت شاعران به صورت گسترده‌تری استفاده کنیم و امیدواریم شاعران نیز به این آستان مقدس به ویژه پنجره فولاد توجه ویژه داشته باشند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha