جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام میرباقری

حوزه / رئیس فرهنگستان علوم اسلامی گفت:تبلیغ باید طوری باشد تا مسیر هدایت را روان و باز کند و اگر درست حرکت نکنیم، پای دشمن به میدان می آید و هدایت را سخت خواهد کرد و مردم را از مسیر توحید باز خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد مهدی میرباقری پیش ازظهر امروز در همایش بصیرت عاشورایی مبلغین محرم الحرام سازمان اوقاف و امور خیریه که در سالن اجتماعات  مجتمع فرهنگی تربیتی امام زاده شاه سیدعلی(ع) درقم برگزار شد، ضمن تبریک ایام ذی الحجه با بیان اینکه خدای متعال فرموده اگر کسی نفسی را زنده کند، جامعه را احیاء کرده است»، گفت: بنابر فرموده« اهل بیت(ع) منظوراز احیاء، هدایت وهدایت هم به معنای امام است».

عضو خبرگان رهبری افزود: خدای متعال هدای را برای بشر فرستاد واگر کسی پیرو شد هدایت می یابد و اگر پیرو نشد کوردل خواهد شد و هدایت نخواهد یافت. بنابراین امام آن کلمه ذکری است که خدا به سوی بشر فرستاده و این تبعیت کردن،هدایت نفوس را به دنبال خواهد داشت.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی بابیان اینکه ائمه(ع) سرچشمه باب توحید وهدایت می باشند، افزود: علم و هدایت امام از نظر قرآن هردو سرچشمه حیات می باشندو کسی به امام متصل می شود حیات می یابد و به همین دلیل تمام هدایت پیامبر(ص)  حیات بخش است.

وی بابیان اینکه وقتی امام عصر(عج) ظاهر می شود زمین حیات می یابد، افزود: اگر مبلغ کسی را به امام رساند در حقیقت او را نجات  و حیات داد و این رسالت سنگینی است که به عهده حوزویان گذاشته شده است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  بابیان اینکه رسالت حوزیان رساندن کلام و سخنان اهل بیت(ع) بدون کمی وکاستی و همراه با لطافت است، افزود: مبلغ کاری کند تا واسطه فیض شود تا مردم با اتصال با امام هدایت یابند وبه سرچشمه قلوب برسند.

حجت الاسلام والمسلمین میر باقری باتاکید براینکه مومن کسی است که به امام رسیده است ودرهمه جا همراه با ولیّ خدا باشد، اظهار داشت: اگر کسی به طاعت امام رسید  به حکمت رسیده و در این صورت هر چه می گوید نور و خورشید می شود.

وی بابیان اینکه همه حلالها باطن آن ولایت امام است، افزود: امام نعمت وکلمه و تمام هدایت ونور است وبه همین دلیل اگر امام نبود، هدایت نبود.

عضو خبرگان رهبری بابیان اگرامام (ع)نبود شکر و کفر معنا پیدا نمی کند، افزود: امام آن راه برای رسیدن به خدا است وزمانی که به امام رسید در مسیر نور قرار می گیرد و در غیر این صورت اهل نور بلکه گمراه خواهد شد.

وی اظهار داشت: اگر کسی به وادی امام رسید خواب او ذکر است و این راهی است که مبلغین درپیش دارند و باید طوری  تبلیغ کنند تا مردم به امام برسند ودشمن به دنبال بستن این مسیر است تا نعمت هدایت را کفر جلوه دهند و قلب ها را ازنور هدایت بیزار و دور کنند. 

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  بابیان اینکه همه استعدادهای انسان به اتصال به امام(ع) شکوفا می شود اظهار داشت: درمقابل شیطان نمی خواهد انسان شکوفا شود، دائم به دنبال بستن مسیر حقیقت و حیات است و اینجا است رسالت مبلغین سنگین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری گفت: تبلیغ باید طوری باشد تا مسیر هدایت را روان و بازکند و اگر درست حرکت نکنیم، پای دشمن به میدان می آید  و هدایت را سخت خواهد کرد و مردم را از مسیر توحید باز خواهد داشت.

عضو خبرگان رهبری با بیان اینکه تنها راه هدایت امام(ع) است  گفت: مبلغ کاری کند هم خود و مردم  به حیات طیبه برسد، این همان کاری بود که امامان(ع) انجام داده اند.

وی بابیان اینک افساد به معنای دوری  ازامام(ع) وحیات است، اظهار داشت فساد زمانی محقق می شودکه مردم ازمسیر دین  و حق و امربه معروف ونهی از منکر جدا شوند و دشمن به دنبال همین مسئله است.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی  با بیان اینکه نزدیک ترین راه برای رساندن مردم به وادی هدایت از طریق عاشورا واحیاء امر به معروف و نهی از منکر است گفت: این ماموریت مهم برای مبلغین است باید از بستر عاشورا نهایت استفاده رابرای احیاءکرد.

حجت الاسلام والمسلمین میرباقری اظهارداشت:  مبلغ باید مردم را به عاشورا گره بزند تا از این طریق بتواند مسیر معیت با امام (ع)رامحقق کند.

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی با بیان اینکه عاشورا ظاهر وباطنی دارد ظاهر آن بکاء و باطن صف بندی حق و باطل است، افزود: باید تلاش کرد دراین مسیر وارد شد و نفوس راوارد عاشورا کرد.۳۱۳/۴۰

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha