شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام موسوی

حوزه/ حجت‌الاسلام موسوی، با بیان اینکه حضرت حجت(عج)، منتظر تغییر تک‌تک شیعیانش است، تصریح کرد: هرکدام از ما اگر از عمق جان درک کنیم که امام زمان(عج) منتظر تغییر و اصلاح مان است، دغدغه‌ها و جهت‌دهی زندگی‌مان تفاوت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت‌الاسلام سید منصور موسوی، استاد حوزه علمیه قم، در مراسم شب چهارم محرم‌الحرام، هیئت روضه الزهرای اهواز، به بیان سخنانی پیرامون «راز غربت و رمز قدرت ولی خدا» پرداخت و اظهارداشت: علمای بزرگ به طلاب فرموده‌اند هرگاه به یاد اصحاب سیدالشهداء(ع) افتادید، جمله «يَا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَكُمْ فَأَفُوزَ فَوْزا عَظِيما» را بر زبان جاری کنید؛ چراکه این عبارات راهبرد تربیتی را به انسان آموزش می‌دهد که اثرات تربیتی بسزایی خواهد داشت.

وی به بیان ویژگی مهم شیعیان حقیقی پرداخت و افزود: شیعیان حقیقی بیش از آنکه به انتظارات خود از امام زمانش برای رفع مشکلات جهان اسلام فکر کنند، به انتظارات امامش از خود فکر می‌کنند؛ به بیان روشن‌تر بجای آنکه «بار امام» باشند «یار امام» می‌شوند.

این استاد حوزه علمیه، با طرح این سؤال که «آیا ما اُمت آخرالزمان هستیم؟»، گفت: باید باور کنیم مشکلات جهان اسلام  وابسته به رشد فردی و حضور فعال ما در عرصه‌های اجتماعی است؛ چرا نمی‌خواهیم مسئولیت تاریخی خودمان را باور کنیم؟! ما اُمت آخرالزمانیم و جز همان امتی هستیم که امام صادق(ع) آرزو می‌کردند جزء آن اُمت باشند.

حجت‌الاسلام موسوی، با تأکید بر اینکه حضرت حجت(عج)، منتظر تغییر تک‌تک شیعیانش است، تصریح کرد: هرکدام از ما  اگر  از عمق جان درک کنیم که امام زمان(عج) منتظر تغییر و اصلاح مان است، دغدغه‌ها و جهت‌دهی زندگی‌مان تفاوت خواهد کرد.

*هر صبح با مولایتان عهد سربازی ببندید...

وی با بیان اینکه «نیت» انسان باید خالصانه صرفاً در مسیر سربازی آقا امام زمان(عج) باشد، اظهارداشت: تقویت نیت را باید در صدر برنامه‌های روزانه‌تان قرار دهید، صبحی نباشد که با مولایتان عهد سربازی نبندید! هر صبح این آرزو را بکنیم «اللَّهُمَّ اجْعَلْنِی مِنْ أَنْصَارِهِ وَ أَعْوَانِهِ» و تا شب خود را محاسبه کنیم آیا در مسیر صحیح بوده‌ایم یا نه!؟.

این فعال عرصه فرهنگی، ادامه داد و گفت: ای کاش متوجه شویم، بزرگ‌ترین گناهان فقط نگاه به نامحرم و یا قضا شدن نمازهای روزانه، نیست! یکی از بزرگ‌ترین گناهان این است که خیال کنیم نمی‌توانیم سرباز خاص حضرت حجت (عج) شویم.

حجت‌الاسلام موسوی، در پایان، با اشاره به آیه شریفه «یا اَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللّهَ وَ کُونُوا مَعَ الصّادِقینَ»، اظهارداشت: همه جوانان شیعی، اقتضای یاری حضرت حجت (عج) را در خود دارند! اما گناه و دنیاگرایی یکی از موانع اصلی با سیدالشهداء(ع) بودن است؛ پس تلاش کنید زندگانی خود را با نیات صالح و عمل به خوبی‌ها و پرهیز از محرمات، عهد یاری با حضرت حجت(عج) را تحکیم بخشید و به آرمان سیدالشهداء در عمل، پایبند باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha