سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری امام حسین(ع) در هیئت ثارالله فیضیه

حوزه/ عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تقسیم بندی های محشر بیان کرد: در قیام همه انسان ها با امام خود محشور شده و همه آنها را به اسم امام خود صدا می زنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت ‏الاسلام والمسلمین میرباقری در مراسم شب هشتم محرم در هیئت ثارالله قم در مدرسه فیضیه با ذکر این مطلب که نزاع اصلی در عالم بر سر بت پرستی و خدا پرستی است گفت: از وجوه مشترک این دوجبهه می توان به برخورداری از مناسک خاص، ولایت پذیر بودن این دو جبهه و همچنین تلاش برای احاطه بر تمام امورات زندگی مردم در دنیا اشاره کرد.

وی افزود: هر کدام از این دو جبهه نیز به غیر از حذف رقیب خود به هیچ چیز دیگری رضایت نمیدهند ولی این امکان نیز مفروض است که در این بین دو معبود پرستش شود.

عضو مجلس خبرگان رهبری با ذکر این مطلب که نقطه کانونی این اختلاف بر سر «اله» است اظهارکرد: انبیا و ائمه در مقوله خداشناسی و مسیر حرکت به سوی قرب الهی کوچکترین اختلافی نداشتند؛ چنانچه امام راحل می‎فرمودند، اگر تمام انبیای الهی دریک مکان جمع شوند کوچکترین نزاعی ایجاد نمی‎شود.

وی گفت: در قیامت هر کسی با امام خود محشور می‏ شود و انبیا و اولیای نور با امت خودو شیاطین نیز با امت خود محشور می‎شوند؛ در این بین نامه های اعمال عده ای به دست چپ ودیگران به دست راست خواهد بود.

حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: روایت است که کسانی که در دنیا پیرو امام کفر رفتند در قیامت نیز در محیط ظلمت قراردارند و نابینا هستند؛ ولی کسانی که با امام همراه شدند در محیط نور قراردارند.

وی گفت: سه وضعیت نسبت به ماموم و امام وجود دارد؛ نخست منعم علیهم  که افرادی هستند که به امام رسیدند، دسته دوم ضالین هستند که به امام نرسیدند و دسته سوم نیز مغضوب علیهم هستندکه با امام به جنگ پرداختند.

حجت‎الاسلام والمسلمین میرباقری بیان کرد: نزاع در میان مردم و حتی رهبران این دو جبهه زمانی ایجاد می‎شود که پای یک اله دیگر در کنار اله اصلی باز شود؛ قطعا زمانی که مومنان در دنیا پرستی همراه جبهه دیگر شدند، به فرمایش قرآن به زمین خواهند خورد.

وی گفت: به فرمایش قرآن کریم همراهی با جبهه شرک و کفر در کمترین مسیر نیز به حدی سهمگین است که آتش آن ما را نیز خواهد گرفت؛ اگر کسی منظره گناهی را مشاهده و آن را مدح کند قطعا در آینده شیطان با او کاری خواهد کرد که دیگر از منظره گناه نارضایتی نخواهد داشت و بیشتر به آن منظره علاقه مند می‎شود.

استاد حوزه بیان کرد: کمترین تعلق انسان به جبهه شیطان او را گرفتار خواهد کرد؛ به همین خاطر است که خداوند در سوره لوط به پیامبر خود امر می کند که به همراه خانواده و همراهان حق خود از این شهر کوچ کن تا در عذاب الهی گرفتار نشوی؛ یعنی تمام تعلقات خود را بگذار و کوچ کن زیرا اگر در آن مکان باشی این عذاب تو را نیز در بر خواهد گرفت.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: خداوند در قرآن کریم بیان می‎فرماید که کافران به دنبال همراه کردن پیامبر بودند و در این مسیر از حربه‎های مختلف نیز استفاده کردند ولی استواری پیامبر به مدد لطف و حمایت الهی بود که اجازه نفوذ کفار و مشرکان را نداد و گرنه اگر آنها به حد ذره ای نیز نفوذ می‎کردند کار تمام شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha