جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین میرباقری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری با تاکید بر این که انسان موحد و مومن در دنیا زندگی می کند، اما وابسته به دنیا و مقامات دنیوی نیست، گفت: امام معصوم ما را از دارالفنا به دارالبقا منتقل نموده و در صورت لیاقت داشتن، مورد شفاعت قرار می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد مهدی میرباقری شب گذشته طی سخنانی در مراسم هیئت هنر و رسانه استان قم با اشاره به این که امام معصوم نفس صراط مستقیم است، گفت: صراط مستقیم همان صراط عبودیت و بندگی است که باعث معرفت انسان می شود و این معرفت و هدایت تنها در وادی ولایت امام حاصل می شود.

وی افزود: درجات مومنین در درک معرفت الهی ، درجات سیر آن ها در مقام ولایت امام و معرفت نسبت به امام است و البته باید توجه داشت که این سیر تنها اختصاص به دنیا هم ندارد بلکه در آخرت نیز ادامه دارد.

عضو خبرگان رهبری همچنین با بیان این که امام نفس وادی محبت و معرفت الله است، ابراز داشت: امام شاهد دارالفنا و شفیع دارالبقا است و در آخرت وقتی مومنین از آن ها محاسبه می شود باید شاهد و گواهی داشته باشند که به وظایف خود عمل کردند که نسبت به امت ها انبیا شاهد آن ها هستند و نسبت به مومنین امام شاهد آن ها می باشد.

وی اضافه کرد: شفاعت یعنی این که امام معصوم انسان را بهشتی کرده و او را تطهیر نموده و مومنین بعد وارد بهشت می شوند؛ در واقع ائمه برای ما طهارت ایجاد کرده و با اشرافی که به ما دارند، ما را از مواقف آخرتی عبور می دهند و این جا مقام شفاعت معنا پیدا می کند.

این استاد حوزهیادآور شد: همه ما در این دنیا در دارالفنا هستیم و همه چیز هالک است، مگر وجه الله و از این منظر، شئون ما اگر ملحق به امام شد، در آن صورت وجه باقی می شود، چه آن که اعمالی که با اخلاص و برای خدا انجام شود این ها تبدیل به وجه الله می گردد.

حجت الاسلام و المسلمین میرباقری بیان داشت: کاری که امام می کند، این است که ما را از دارالفنا به دارالبقا منتقل می کند و شفاعت امام از همین دنیا شروع می شود و لذا ما هم اگر به بیت النور امام قدم گذاشتیم در آن صورت باقی می شویم.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به این که امام رحمت موصوله الهی است نسبت به ما ، خاطرنشان کرد: مومنین و موحدین در دنیا اصلا بر سر سفره دنیا نمی نشینند بلکه بر سر سفره خدا هستند و از دست اسباب دنیوی روزی نمی گیرند و لذا وابسته به آن ها و زمین گیر نشده و همواره در طاعت خدا هستند چرا که انسان موحد در دنیا زندگی می کند اما وابسته به دنیا نیست بلکه در این دنیا مشغول حمد و ثنای الهی است و اگر چیزی هم دریافت می کند به واسطه امام به عنوان خلیفه الله است

رئیس فرهنگستان علوم اسلامی افزود: رشته رحمت ائمه اطهار(ع) طوری است که هیچ گاه از انسان جدا نمی شود و این رحمت، عامل شفاعت است؛ البته باید توجه داشت که شفاعت رنج بردن می خواهد و آن قدر پیامبر (ص) و اهل بیت(ع) زحمت و سختی دیدند برای هدایت ما در مسیر طاعت خدا و به همین خاطر از سوی پروردگار عالم به آن ها مقام عالی شفاعت اعطا شده است.

وی گفت: بالاترین لذت مومنین و اهل بهشت این است که مقامات حضرات معصومین برای آنها مکشوف می شود و از آن سو و سخت ترین عذاب نیز دوری از ولی خدا و نوری است که از ناحیه ایشان ساطع می گردد.

۳۱۳/۸

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • خامنه ای IR ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    0 0
    مانند شماها که هم دنیا دارید هم آخرت ولی مردم بدبخت ایران نه دنیا دارند نه آخرت