شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
شبهات دینی

عضو خبرگان رهبری گفت: ترویج شبهات مختلف نسبت به ارزش‌های دینی یکی از راهکارهای اصلی دشمن برای نفوذ در اعتقادات مردم است در حالی که انسان مؤمن مجاز به خواندن این مباحث نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی میرباقری شب گذشته در مراسم عزاداری هفتمین شب ماه محرم که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه حجاب‌های بسیاری برای رسیدن انسان به جایگاه بندگی وجود دارد، تصریح کرد: دنیای مادی فرصتی است تا انسان با استفاده از این فرصت بتواند این حجاب‌ها را کنار زند چرا که اگر در دنیا نتوانیم خود را به این جایگاه برسانیم فرصت دیگری نخواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در قیامت پرده‌ها کنار زده می‌شود، اضافه کرد: فردی که به معرفت خداوند متعال برسد در عالم قیامت جایگاه متفاوتی نسبت به افرادی که به این جایگاه نرسیدند خواهد داشت.

این استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: اکنون انسان باید از فرصت‌ها و نعمت‌هایی که خداوند متعال در اختیار او قرار داده است به شیوه مطلوب استفاده کند چرا که در روز قیامت فرصتی برای استفاده از فرصت‌ها و نعمت‌ها نخواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه هر فردی که همراه امام زمان خود حرکت کند بر حقایق آگاه خواهد بود، گفت: در روز قیامت چشم ظاهری از افراد گرفته می‌شود و چشم دل است که هدایت‌گر انسان‌ها خواهد بود چرا که انسان در دنیا می‌تواند به مقام یقین برسد و نسبت به حقایق عالم آگاه شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری یادآور شد: حجاب‌های مانع رسیدن به معرفت الهی به دو دسته تاریکی و نورانی تقسیم‌بندی می‌شوند که گناهان، صفات نادرست و اعتقادات و عقاید فاسد در دسته حجاب‌های تاریکی قرار دارند چرا که گناهان انسان را به سمت تاریکی هدایت می‌کنند.

وی با بیان اینکه پاک کردن غیبت مؤمن نیازمند استغفار است، عنوان کرد: انسان وقتی گناهی را انجام می‌دهد میان خود و خداوند فاصله‌ای ایجاد می‌کند که اگر این گناهان استمرار داشته باشد انسان نیز نسبت به فرمان خداوند متعال بی‌توجه می‌شود.

این سخنران حرم مطهر حضرت معصومه سلام‌الله علیها از حسد، بخل، کبر و ریا به عنوان حجاب‌های ظلمانی نام برد و خاطرنشان کرد: اعتقادات نادرست انسان را به سمت تاریکی هدایت می‌کند؛ اینکه افراد برای استحکام اعتقادات و ایمان، خود را در معرض شبهات قرار دهند اشتباه است، هر چند پاسخ‌گویی به شبهات باید در شرایط و بسترهای خاصی دنبال شود اما یکی از آفات آخرالزمان این است که انسان خود را در معرض گمراهی قرار می‌دهد.

وی اضافه کرد: ترویج شبهات مختلف نسبت به ارزش‌های دینی یکی از راهکارهای اصلی دشمن برای نفوذ در اعتقادات مردم است در حالی که انسان مؤمن مجاز به خواندن این مباحث نیست؛ برخی سخنگوی شیطان هستند چرا که شیطان آنها را در سیطره خود قرار داده است و برای رسیدن به اهداف ناپسند از آنها استفاده می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری با تاکید بر اینکه فتنه در محیط شک و تردید بارور می‌شود، اظهار کرد: یکی از معناهای حجاب‌های نورانی درجات ایمانی و اخلاص است فردی که به ایمان رسید از تاریکی نجات پیدا کرده اما هنوز نتوانسته به مقصد اصلی برسد.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: هر چند برخی برای در امان ماندن از آتش جهنم عبادت می‌کنند اما برخی دیگر نیز برای داشتن محبت نسبت به خداوند متعال به عبادت می‌پردازند که درجه و جایگاه این افراد نسبت به دیگران بیشتر است.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha