جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه مرتضوی نطنز

حوزه/ مدیرحوزه علمیه کاشان با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام خسروی، مدیر سابق مدرسه علمیه مرتضوی نطنز، حجت الاسلام کلثومی را به عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کاشان، حجت الاسلام والمسلمین منصور فرجی، در مراسم تودیع و معارفه مدیر مدرسه علمیه مرتضوی نطنز، به رسالت طلاب در تبیین فرهنگ دینی اشاره کرد و اظهارداشت: امیدواریم طلبه هایی که معمم می شوند تا آخر عمر به رسالت خطیر خود به خوبی عمل کنند.

وی به تفاوت حوزه ودانشگاه اشاره کرد و افزود: اگر در دانشگاه ها فارغ التحصیل ارشد و دکترا زیاد داریم، این میزان بیکاری در حوزه های علمیه به دلیل فعالیت های تبلیغی و دینی که طلاب عهده دار می شوند، بسیار کمتر می باشد.

مدیرحوزه علمیه کاشان، به تن داشتن لباس طلبگی را نوعی افتخار دانست و افزود: دلیل این که روحانیون در تمام ادیان لباس مخصوص می پوشند، به خاطر این است که خود را خدمتگزار مردم می دانند، لذا امیدواریم ما طلبه ها سربازان خوبی برای امام زمان(عج) باشیم.

حجت الاسلام والمسلمین فرجی در ادامه، با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام خسروی مدیر سابق مدرسه علمیه مرتضوی نطنز، حجت الاسلام کلثومی را به عنوان مدیر جدید این مدرسه معرفی کرد و گفت: امیدواریم مدیر جدید با توجه به ارتباط بسیار خوبی که با روحانیون، اساتید، طلاب و مسئولین دارند، بتواند درجهت خدمت به طلاب و جامعه دینی موفق باشد.

حجت الاسلام رضا خسروی، مدیر سابق مدرسه علمیه مرتضوی نطنز نیز به ارائه گزارشی از فعالیت های دوره تصدی خود پرداخت.

حجت الاسلام کلثومی مدیر جدید مدرسه مرتضوی هم در این مراسم، خدمت خود به طلاب را در دو عرصه علمی و اخلاقی دانست و گفت: تمام تلاش خود را در ارتقای وضعیت علمی و اخلاقی مدرسه بکار خواهم گرفت.

گفتنی است، مدرسه علمیه مرتضوی نطنز با  قدمت 200 ساله، توسط سید مرتضی نطنزی پایه گذاری شد، اما در زمان دولت پهلوی، توسط دولت غصب و به آموزش و پرورش داده شد، ولی بعد از انقلاب با تلاش های روحانیون، به  کارکرد اصلی خود یعنی مدرسه علمیه تبدیل شد.
 

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha