شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام روح الله امینی - نطنز

حوزه/ امام جمعه شهرستان نطنز گفت: بی شک اگر حوزه های علمیه در شهرستان ها تقویت شوند در فرهنگ دینی مردم، مسائل اخلاقی و اعتقادی و رفع ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

حجت الاسلام روح الله امینی، در گفتگو با خبرنگار «حوزه»، در اصفهان، با اشاره به تاثیرگذاری حوزه های علمیه در تقویت اعتقادات و به خصوص مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمن، اظهار داشت: هر نوع کار فرهنگی که مرتبط با مسائل دینی و اعتقادی در هر جایی باشد بسیار موثر است.

وی ادامه داد: حوزه های علمیه که به عنوان مرکز نشر معارف دینی و اسلامی شناخته می شوند بی شک تاثیرگذاری خوبی در سطح جامعه  دارند.

امام جمعه شهرستان نطنز افزود: بی شک اگر حوزه های علمیه در شهرستان ها تقویت و همچنین بومی سازی شوند، در فرهنگ دینی مردم، مسائل اخلاقی و اعتقادی و رفع ناهنجاری های اجتماعی بسیار موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: متاسفانه به رغم شعار مسئولان مبنی بر تقویت حوزه های علمیه شهرستان ها، اما هنوز در این خصوص اقدام شایسته ای صورت نگرفته است.

حجت الاسلام امینی تصریح کرد: به لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری باید حوزه های علمیه تقویت شوند.

وی بیان داشت: حوزه های علمیه شهرستان ها علاوه بر اساتید مجرب به اساتید اخلاق نیز نیازمند هستند.

امام جمعه شهرستان نطنز گفت: با توجه به اینکه شهرستان نطنز قدمت 700 ساله دارد اما متاسفانه حوزه علمیه آن بسیار ضعیف است و باید در این زمینه اقدامات خوبی انجام شود.

وی ادامه داد: امروز متاسفانه مدارس شهرستان نیز دارای مشکلاتی هستند بطور مثال ساختمان حوزه علمیه خواهران شهرستان نطنز محصور نیست که باید در این خصوص نیز اقدامات مطلوبی صورت بگیرد.

حجت الاسلام امینی با اشاره به اینکه حدود 50 طلبه خواهر در حوزه علمیه نطنز مشغول به تحصیل هستند، اظهار داشت: حوزه علمیه برادران شهرستان نطنز نیز  امروز با توجه به استقبال خوب جوانان نیازمند تقویت است.

وی با تاکید بر اینکه در این شهرستان طلبه بومی وجود ندارد، گفت: اگر حوزه علمیه نطنز تقویت شود پشتوانه خوبی برای استان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha