دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
عفاف و حجاب

استاد حوزه علمیه اصفهان، گفت: نیل به پوشش، یک میل فطری در بین انسان ها است که حفظ آن، آثار بسیار ارزشمندی داردکه البته این عفت و حجاب تنها برای زنان نیست بلکه مردان جامعه را هم شامل می گردد.

حجت الاسلام علیرضا طاحونی، در گفتگو با  خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در اصفهان، با اشاره به مسئله عفاف و حجاب اظهارکرد:  امروز عفاف در پوشش‏ ،گفتار و رفتار مورد توجه است.

وی با بیان اینکه عفت انسان را به درجه ملائک می رساند، افزود: کسانی که به  عفت زبان و پوشش اهتمام دارند به درجه فرشتگان می رسند که این درجه جایگاه بالایی است که اهمیت عفاف را نشان می دهد.

امام جمعه تیران ادامه داد: نیل به پوشش یک میل فطری در بین انسان ها است چرا که انسان ها از برهنگی بیزارند و خداوند توجه به پوشش را فطرتا در وجود بشر قرار داده است.

وی با اشاره به بی توجهی بعضی از مردم نسبت به عفت زبان‏‏، تصریح کرد: کسانی که در جهت تفرقه مردم گام برمی دارند و کنترل زبان ندارند، نور فطرت در وجود آن ها خاموش شده است که خاموشی این نور به دلیل گناه است.

حجت الاسلام طاحونی،  بر حفظ خطوط قرمز تاکید کرد و بیان داشت:‌مردم باید نسبت به حفظ خط قرمز در درون خود توجه داشته و فرصت برای پارگی پرده عفاف را فراهم نکنند که از بین رفتن این پرده سبب شقاوت انسان می شود.

وی ادامه داد: انسان در خصوص حجاب و عفاف متحمل سختی هایی می شود که این سختی ها سبب خیر و برکت از سوی خداوند برای انسان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha