دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 29, 2024
حجت الاسلام محمدی سبزواری

حوزه /حجت الاسلام محمدی سبزواری گفت: خانواده ها و آموزش و پرورش همواره باید مکمل یک دیگر بوده و نباید برنامه ها و تدابیر یکدیگر را نفی و یا در بعضی موارد رد کنند چرا که باعث دو گانکی فکری و رفتاری دانش آموزان می شود.

حجت السلام محمدرضا محمدی سبزواری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان، با اشاره به اهمیت بحث وحدت رویه بین خانواده ها و آموزش و پرورش، گفت: با توجه به اولویت های تربیتی که مختص حال حاضر است، باید یک همگرایی بین خانواده ها و  آموزش و پرورش ایجاد شود.

وی ادامه داد: ذاتا مسئولیت تربیت به عهده خانواده و والدین است، اما این به معنی کم رنگ نشان دادن وظیفه آموزش و پرورش نیست بلکه هر یک از این دو باید مسئولیت خود را پذیرفته و برنامه ای داشته باشد.

استاد حوزه افزود: یکی از اصلی ترین چیزهایی که در تربیت تاثیر مستقیم دارد محبت است که این محبت در ابتدا و به طور حقیقی در خانواده یافت می شود لذا باید خانواده ها از این اهرم مهم در راستای تربیت فرزندان خود استفاده کنند.

وی اظهار کرد: بیشترین زمان دانش آموزان مخصوصاً دوره ابتدایی و متوسطه در کنار خانواده ها سپری می شود، لذا باید خانواده ها نسبت به این مساله یک برنامه ریزی دقیق و مدون داشته تا بتوانند اوقات فراغت مطلوبی را برای فرزندان خود فراهم نمایند.

امام جمعه قروه درجزین تصریح کرد: خانواده ها و آموزش و پرورش همواره باید مکمل یک دیگر بوده و نباید برنامه ها و تدابیر یکدیگر را نفی ویا در بعض ی موارد رد کنند چرا که باعث دو گانکی فکری و رفتاری دانش آموزان می شود.

وی یادآور شد: دانش آموزان در دوره های ابتدایی و متوسطه معانی واژه های انتزاعی را نفهمیده و با به کار بردن آن ها دچار تشوش ذهنی و رفتاری می شوند لذا نباید به طور سلیقه ای نسبت با آن ها برخورد کنیم.

حجت الاسلام محمدی سبزواری ادامه داد: خانواده ها باید نسبت به همه ابعاد تربیتی اعم از جسمی و روحی فرزندان خود احساس وظیفه و مسئولیت داشته باشند. و با ارتباط مناسب در مدارس محل تحصیل فرزند خدو حضور یافته و از روند تحصیلی و تربیتی آن ها مطلع شوند.

وی در پایان افزود: تربیت فرزندان به تعبیری کاری سهل و ممتنع است، از این جهت سهل است که اگر ریل حرکت تربیتی آن ها را در مسیر فطرت آن ها قرار دهیم کاری سهل خواهد بود، اما اگر در جهت خلاف فطرت آن ها قرار دهیم کاری دشوار و بی نتیجه خواهد بود، لذا باید برنامه های خانواده و آموزش و پرورش بر اساس فطرت صورت گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha