جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله حکیم از نخبگان و تحصیل کردگان جامعه خواستند به وظیفه و نقش خود در توضیح و تبیین حقایق برای جامعه عمل کنند و اهمیت جانفشانی و قیام امام حسین(ع) و جایگاه ایشان نزد خداوند و پیامبر(ص) را بازگو کنند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، گروهی از دانشگاهیان و پزشکان شهرحلّه عراق با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار با اشاره به قیام حسینی و فصول مختلف ایمانی این قیام گفتند: امام حسین(ع) با نهضت عاشورا، جان خویش و اهل بیت و یارانش را در راه هدفی بزرگ فدا کرد و در مورد پیامدهای این نهضت و جانفشانی یقین داشت که شیعیان از این نهضت درس می گیرند و باعث زنده نگه داشتن اسلام و رسیدن آن به دست نسل های آینده خواهد شد.

ایشان از نخبگان و تحصیل کردگان جامعه خواستند به وظیفه و نقش خود در توضیح و تبیین حقایق برای جامعه عمل کنند و اهمیت جانفشانی و قیام امام حسین(ع) و جایگاه ایشان نزد خداوند و پیامبر(ص) را بازگو کنند و آثار و پیامدهای قیام عاشورا و این حادثه بزرگ را نیز بررسی کنند و ببینند از سال 61 هجری تا کنون چه پیامدهایی بر این قیام مترتب شده است.

این مرجع تقلید از حاضران خواستند اهمیت فداکاری و ایثار امام حسین(ع) و تاثیر آن در حفظ و نگهداری از اسلام اصیل را بررسی و ارزیابی کنند و مقداری از حق صاحب مصیبت را با رفتار و عملکرد خود جبران کنند و همواره به راه و مکتب و سیره سیدالشهدا(ع) افتخار کند و در این راه ثابت قدم بمانند تا بخشی از حق سیدالشهدا را ادا کرده باشند.

آیت الله سید محمد سعید حکیم

آیت الله سید محمد سعید حکیم

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha