پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
به رسمیت شناختن فلسطین

حوزه/حزب کارگر در انگلستان طی ارسال درخواستی رسمی از ترزا می نخست وزیر این کشور خواسته، در سالگرد اعلامیه بالفور، به جای جشن گرفتن رسما دولت فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از middleeasteye، حزب کارگر در انگلیس طی درخواستی رسمی از ترزا می نخست وزیر بریتانیا خواست، دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

امیلی تورنبری وزیر خارجه دولت در سایه بریتانیا به خبرنگاران گفت: اکنون زمان مناسب برای به رسمیت شناخته شدن فلسطین توسط انگلستان است. من عقیده ندارم که ما باید سالگرد اعلامیه بالفور را جشن بگیریم اما آن را به عنوان یک حادثه تاریخی برگزار می‌کنیم و اکنون زمان مناسبی است که به مناسبت این روز تاریخی، دولت انگلستان فلسطین را به رسمیت بشمارد.

وی افزود: دولت انگلستان پیشتر گفته بود که چنین کاری را عملی خواهد کرد و همیشه سئوال این بوده که زمان مناسب آن کی از راه می‌رسد و به عقیده من اکنون بهترین زمان است.

تورنبری این سخنان را در حالی گفته که قرار است به زودی مراسم شام رسمی با سران دولتی از جمله بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی داشته باشد. وی به جای جرمی کوربین رهبر حزب کاربر در این مراسم شرکت می‌کند. کوربین به این مراسم دعوت شده اما حاضر نشد در آن شرکت داشته باشد.

تورنبری در ادامه افزود: ما نگران هستیم که اسرائیل «راهش را  گم کرده باشد» و به دنبال «راه حل یک دولتی» باشد.

این مقام دولتی انگلستان در حزب کارگر تصریح کرد که انگلستان باید در قبال اقدامات اسرائیل مسئولیت پذیر باشد.

تورنبری در پاسخ به این سئوال که هیچ نماینده‌ای از سوی فلسطینیان در میهمانی شام اعلامیه بالفور شرکت نکرده اند نیز گفته که قصد دارد جلسه جداگانه‌ای نیز با فلسطینیان داشته باشد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha