جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: فلسطینی‌ها باید سبک مبارزاتی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی را مطالعه کنند، چرا که فعالیت فکری، فرهنگی و مبارزه با رویکرد دینی در رسیدن به پیروزی اهمیت بسیاری دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار اعضای اتحادیه بین‌المللی جوانان و نوجوانان مخالف اشغالگری که در سالن محراب حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به این که خداوند متعال زمین را به عنوان بستری برای استفاده توسط انسان‌ها قرار داده، اظهار کرد: یکی از آموزه‌های قرآن کریم تلاش برای حراست، حفظ و آبادانی زمین است.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) افزود: زمانی که مکانی اشغال می‌شود باید بازپس‌گیری آن با روش‌های مشخص دنبال شود؛ در کشور ایران نیز مردم با ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی روبرو بودند، اما با رهبری امام خمینی(ره) مبارزه خود را آغاز کردند و با اهدای خون خود توانستند به پیروزی برسند.

وی با بیان این که صرف شهید شدن و تلفات دادن در عرصه مبارزه نتیجه‌بخش نیست، تصریح کرد: فلسطینی‌ها باید سبک مبارزاتی امام خمینی(ره) و رهبر انقلاب اسلامی را مطالعه کنند؛ چرا که فعالیت فکری، فرهنگی و مبارزه با رویکرد دینی در رسیدن به پیروزی اهمیت بسیاری دارد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر این که رهبر انقلاب اسلامی مورد حمایت امام زمان(عج) هستند، تصریح کرد: قرآن کریم به عنوان یک معجزه در مراحل مختلف زندگی انسان تاثیرگذار است، بر اساس آموزه‌های این کتاب الهی قیام باید برای رضای خداوند متعال باشد و در این حرکت تشکل‌ها و سازمان‌های غیر دینی نمی‌توانند جایگاهی داشته باشند، چرا که حضور آنها سبب تفرقه و نفاق می‌شود.

وی پایبندی به احکام دین و دل نبستن به دشمن را از دیگر ویژگی‌های نهضت امام خمینی(ره) برشمرد و ادامه داد: از بیگانگان و کفار هیچ خیری به مسلمانان نمی‌رسد به همین علت مردم کشورهای اسلامی باید به داشته‌های خود تکیه کرده و با الگوبرداری از خط سیاسی و مبارزاتی امام خمینی(ره) که برگرفته از آموزه‌های قرآن کریم و اهل بیت(ع) است، کار خود را ادامه دهند.

امام جمعه قم با اشاره به این که مسجدالاقصی و مسجدالحرام به عنوان دو مسجد بزرگ و مقدس دنیای اسلامی اکنون در اختیار دو طایفه خبیث و افراطی است، عنوان کرد: مردم فلسطین طی سال‌های اخیر تجربیات مطلوبی را کسب کرده‌اند و یاران توانمندی همانند نظام اسلامی نیز دارند که با ایمان به وعده‌های الهی و استفاده از این ظرفیت‌ها، می‌توانند به پیروزی برسند.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha